• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

جناب وزیر؛ آموزش و پرورش ایلام را دریابید!

  • کد خبر : 3045
  • 16 خرداد 1402 - 11:30
جناب وزیر؛ آموزش و پرورش ایلام را دریابید!
از زمان انتصاب مدیرکل کنونی، معلمان را با کلاف سردرگم رتبه بندی آنچنان مشغول شده اند که اصل تعلیم و تربیت به فراموشی رفته و اولویت به انتصابات همسو با نظر نمایندگان تغییر یافته است.

هاوار زاگرس ؛خیلی وقت بود با وجود وزیر سابق که ایلامی بود و کاری کرد کارستان! نوشتن در حوزه آموزش و پرورش استان را بی فایده می دانستیم اما ظاهرا این سکوت رسانه ای در خصوص اقدامات آموزش و پرورش ظاهرا به مذاق اربابان و اصحاب قدرت استانی در این حوزه خوش آمده که این نهاد آموزشی را پایگاه انتخاباتی و انتصاباتی تبدیل کرده و جالب تر این که حتی از مرحله طایفه عبور کرده و با رد غیرهمفکران و غیر همراهان این دوره ایل؛ فقط خواست نماینده را امر به اطاعت می نمایند!

از زمان انتصاب مدیرکل کنونی، معلمان را با کلاف سردرگم رتبه بندی آنچنان مشغول شده اند که اصل تعلیم و تربیت به فراموشی رفته و اولویت به انتصابات همسو با نظر نمایندگان تغییر یافته است.

رتبه بندی که قرار بود باعث ارتقای کیفیت آموزشی شود، اکنون بهانه ای برای دلسردی معلمان باتجربه و کارکشته شده است! همانجایی که رتبه استاد از شاگرد کمتر شده است! آنجایی که یکی با سی سال خدمت بی رتبه و یکی با چند سال خدمت استادیارمعلم شده است!

رتبه بندی تحقیرآمیز با سازوکار نامناسب باعث شد تا همه اخبار جاری این حوزه به سمت این فرایند برود و مدیران ناتوان استان در این سکوت رسانه ای و کلاف پیچ درپیچ رتبه بندی، دست به یکسان سازی حوزه اداری در ستاد استان و شهرستان ها بزنند.

نکته آشکار آن که ردای مدیریت به قامت برخی منتصبان به نمایندگان آنچنان گشاد است که حتی صدای غیرفرهنگیان را نیز درآورده است!

آیا جابجایی یکی از ستون های آموزشی دهه گذشته در حوزه آموزش و پروش که هیچ تفکری نتوانست براحتی از کنار خدمات و تجربیاتش بگذرد و انتصاب هم شهرت نماینده بجای ایشان شایسته سالاری بود! ظاهر شخص مدیرکل فرموده “فشار روی من است”. جناب فشار کی؟ برای چی؟ برای کدام هدف؟ انتخاباتی یا آموزشی؟ مگر حوزه مدیریت حضرتعالی ملک طلق نمایندگان است که مدیریت ها و معاونت ها را هبه می کنید؟

شخص شما، معاون آموزشی، رییس بازرسی، مدیر شهرستان ایلام و … سفارش کدام نماینده اید؟ معاونت های حساس دیگر سفارش کدام نماینده اند؟

حال اگر کمی هم به پست های درجه دو و سه ستادی و شهرستانی بنگرید! میزان توازن واقعی را بعینه مشاهده خواهید کرد.

جناب مدیر کل وقتی در راستای اوامر نمایندگان امر به انتصاب می نمایید، حداقل شایستگان طایفه را انتخاب کنید نه نیروهای ناکارآمد، نیروهای از بازنشستگی برگشته؛ نیروهای بی رزومه انتقالی، نیروهای خسته از کار و سفارشی وزیر و وکیل را!

شاید وجود وزیری از جنس مردم ایلام این شجاعت به مدیرکل گوش بفرمان وزیر و نماینده داد تا برخلاف نص صریح قانون عودتی های بازنشسته را در پست های مدیریت ستادی انتصاب دهد و قانون را یکطرفه زیرپا بگذارد و دستگاه ناظر و نظارتی هم ورود نکند!؟

درخواست قاطبه معلمان از حوزه بازرسی وزارت متبوع، دستگاه های نظارتی استان و استاندار محترم ایلام این است و مصرانه تقاضا می شود به دو بحث توازن منطقه ای در چینش نیروها و اصل شایستگی در انتصابات و انتصاب غیرقانونی نیروهای بازگشتی در مدیریت اداری ورود کنند تا نمایندگان محترم این حریم آموزشی متعلق به مردم را؛ به حریم انتخاباتی تبدیل ننمایند.

با یک بررسی ساده می توان هم متوجه صف چینش وابستگان ستادهای انتخاباتی نمایندگان شد! و هم دلیل سکوت ویرانگر معلمان را فهمید. این روزها فاصله بین نیروی صف و ستاد بدلیل عدم کارایی و انتصاب مدیران ناکارآمد در بدنه آموزش و پرورش و خاصه در شهرستان ایلام بیشتر از هر زمانی مشخص است و حتی همفکران آقایان مدیر هم بر این نکته و نقطه اجماع فکری برای واکنش مناسب در دیدار با وزیر جدید دارند.

در این برهه از زمان شیخوخیت و کارآمدی از ستاد اداری به جمع های کوچکتر در مدارس منتقل شده است و عملا مدیران ستادی چیزی برای عرضه کردن به معلمان و مدیران مدارس ندارند و به همین دلیل واکنش های نادرستی بجای درک صحیح از موقعیت به وجود آمده از خود نشان می دهند.

این نوشتار ادامه دارد…/م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.