• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
امام جمعه ایلام؛

روند بهبود معیشتی ما نسبت به خیلی از کشورهای تحت سلطه آمریکا بهتر است

  • کد خبر : 2454
  • 14 بهمن 1401 - 19:46
روند بهبود معیشتی ما نسبت به خیلی از کشورهای تحت سلطه آمریکا بهتر است
امام جمعه ایلام گفت: ۴۴ سال جنگ، تحریم، تهدید، ترور و تبلیغات گسترده دشمن علیه مردم مسلمان ایران اسلامی توسط ایادی آمریکا نباید فراموش شود هرچند با مدیریت عالی ولایت فقیه و پایمردی مردم و ملت ایران اسلامی، روند بهبود معیشتی ما نسبت به خیلی از کشورهای تحت سلطه آمریکا بهتر است و وابستگی این کشورها به آمریکا مشکلات آنها را حل نکرده است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: دشمنان در اغتشاشات اخیر با صرف هزینه های گزاف مادی، معنوی و انسانی تلاش گسترده ای برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی قبل از فرا رسیدن بهمن ماه و دهه فجر کردند، اما مردم با مشارکت در جشن های دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن و سردادن شعار همیشگی مرگ بر آمریکا پوزه دشمن را به خاک می مالند.

وی با اشاره به دهه مبارک فجر و گذشت ۴۴ از پیروی انقلاب اسلامی، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دشمنان با رجزخوانی های توخالی، صرف میلیاردها دلار هزینه، تشکیل اتاق های فکر و اندیشکده ها سعی داشتند نور انقلاب را خاموش و جمهوری اسلامی را ساقط کنند، اما در این مسیر بسیاری از دشمنان از بین رفتند، ولی انقلاب ما توفنده و نورانی تر از گذشته در جهان نورافشانی می کند.

خطیب جمعه ایلام یادآور با اشاره به شعار انقلابی و مفهومی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تاکید کرد: زمان رژیم پهلوی، ایران فاقد استقلال بوده و آمریکا بر کشور و ملت ایران مسلط و حاکم و جامعه غرق در فساد و تباهی بود و دژخیمان پهلوی صدای معترضان و مخالفان را خفه می کرد.

کریمی تبار ادامه داد: انقلاب ما الهی و برگرفته از مکتب انبیای بزرگی است و باید با تلاش بیشتر روز به روز وضعیت کشور ما بهتر شود و با وجود جوانان صاحب ایده و فکر همواره دستاوردهای جدیدی در حوزه های مختلف تولید و معرفی می شود.

وی اضافه کرد: جنگ آمریکا و غرب، با خدا و دین اسلام، قرآن کریم و امام زمان(عج) است و ما نیز به علت پایبندی به ارزش دینی و به جرم مسلمانی هزینه هایی می دهیم که بالاترین عبادت و جهاد برای ما محسوب می شود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: ۴۴ سال جنگ، تحریم، تهدید، ترور و تبلیغات گسترده دشمن علیه مردم مسلمان ایران اسلامی توسط ایادی آمریکا نباید فراموش شود هرچند با مدیریت عالی ولایت فقیه و پایمردی مردم و ملت ایران اسلامی، روند بهبود معیشتی ما نسبت به خیلی از کشورهای تحت سلطه آمریکا بهتر است و وابستگی این کشورها به آمریکا مشکلات آنها را حل نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار با اشاره به ۱۳ رجب و سالروز میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) الگوی واقعی پدر بودن در جامعه است و میزان شناخت و معرفت افراد از این امام بزرگوار باعث تعهد عملی آنها به فرامین الهی و فرایض دینی می شود و هرکسی به اندازه به فکر، اندیشه، عقل، درک و تلاش خود حضرت امام علی(ع) را بشناسد.

وی با بیان اینکه پیروی از مکتب شیعه افتخاری برای ما شیعیان است، یادآوری کرد: باید از نظر اعتقادی و عملی فاصله خود را با آن حضرت کمتر کنیم و با رفتار و گفتار خود مرید و پیرو واقعی حضرتش باشیم ، حضرت امام علی(ع) به عنوان اولین شخصیت مسلمان و ایمان آورنده به رسول خدا و دین اسلام در برابر سختی ها، ناملایمات و مشکلاتی که برای اسلام نوپا وجود داشت، در خط مقدم و پیشگام دفاع از پیامبر اکرم(ص) پیشگام بود و از همان ابتدای شکل گیری دین اسلام تا لحظه شهادت فداکاری های متعدد و بی مانندی را برای حفظ اسلام و آرامش رسول خدا (ص) انجام داد.

وی یادآور شد: حضرت امام علی(ع) از همان زمان نوجوانی تا شهادت پیوسته در جنگ مشرکین و منافقین و جهاد در راه خدا بود که این شاخصه مهم، برای عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و نیز زمامداران و مسوولان ما باید الگو باشد چرا که زندگی حضرت علی(ع) با وجود جایگاه رفیع در دین اسلام و مسوولیت هایش اما مانند فقرا زندگی می کرد، اما در شرایط فعلی جامعه ما این بخش ارزشمند از درس حاکمیت و زمامداری حضرت علی(ع) برای جامعه و مسوولان مورد غفلت واقع شده است و مسوولان و مدیران باید در سطح ففیرترین مردم زندکی و درآمد داشته باشند.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به ایام اعتکاف، گفت: کسانیکه می توانند با خدا خلوت کنند سه روز در مسجد با زبان روزه، فقط یاد خدا و ارتباط با خدا داشته باشند، بسیار ارزشمند است، دانشگاه ها و آموزش و پرورش با دانش آموزان و دانشجویانی که می خواهند معتکف شوند، همکاری کنند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.