• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
فرماندار مهران؛

سالانه حدود ۲ میلیارد دلار کالا و خدمات از مرز مهران صادر می‌شود

  • کد خبر : 1430
  • 18 آبان 1401 - 18:51
سالانه حدود ۲ میلیارد دلار کالا و خدمات از مرز مهران صادر می‌شود
فرماندار مهران گفت:سالانه ۲ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی و صنعتی شیشه و جام لوازم خانگی و محصولات فلزی از مرز مهران انجام می شود.

به گزارش هاوار زاگرس؛ علی عباس شفیعی در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: سال جاری مبلغ ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی ها و مبلغ ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رییس جمهور به شهرستان مهران اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بازارچه مرزی چنگوله محرومیت مهران را رفع می کند، تاکید کرد: در حال حاضر زیرساخت های این بازارچه از قبیل آب، برق و .. مهیا است.

شفیعی بیان کرد: سالانه ۲ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی و صنعتی شیشه و جام لوازم خانگی و محصولات فلزی از مرز مهران انجام می شود.

وی اضافه کرد: با فعال شدن ۲ میدان نفتی از سال ۹۱ تاکنون ۵۵ میلیون بشکه نفت استخراج شده است، توسعه این میادین در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد.

فرماندار مهران بیان کرد: ۲ میدان نفتی در شهرستان داریم که یکی از مطالبات مردم توسعه میدان نفتی آذر و شروع به کار میدان نفتی چنگوله است.

شفیعی ادامه داد: برای توسعه میدان نفتی آذر، حفر هشت حلقه چاه در دست اقدام است که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در شهرستان خواهد داشت.

فرماندار مهران تاکید کرد: میدان نفتی چنگوله با ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بشکه نفت، یکی از ذخایر نفتی مهم به شمار می‌رود که مقدمات حفاری آن فراهم شده است.

شفیعی با بیان اینکه سالانه حدود ۲ میلیارد دلار کالا و خدمات از مرز مهران صادر می‌شود، افزود: اقدامات ارزشمندی در زمینه صادرات چمدانی و کوله‌بری انجام گرفته اما با تحولات اخیر عراق، برای شروع فعالیت نیاز است برخی مجوزات از دولت مرکزی عراق اخذ شود.

وی ادامه داد: روزانه ۱۴۰ هزار بشکه نفت در مهران استحصال می‌شود که تاکنون مالیات شرکت‌های فعال در این حوزه به استان نمی‌آمد.

شفیعی گفت: تلاش‌های بسیاری انجام گرفت تا پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به استان منتقل شود تا اینکه این آرزوی دیرینه مردم ایلام با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان محقق شد و از این طریق سالیانه بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ایلام تزریق می‌شود.

فرماندار مهران یادآور شد: ۷۰ درصد نیروهای شاغل در پروژه های نفتی مهران بومی و در بخش خدمات به صورت ظرفیت کامل از این افراد استفاده می شود./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.