• امروز : یکشنبه - ۲۶ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 14 April - 2024
7

ساماندهی ۲۱۰ کودک کار در استان ایلام

  • کد خبر : 978
  • 29 تیر 1401 - 10:06
ساماندهی ۲۱۰ کودک کار در استان ایلام
مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت :بیش از ۱۷ هزار معلول در استان تحت حمایت خدمات این نهاد قرار دارند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حسین نورعلیوند در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان اظهار کرد:هم اینک ۱۰ کودک زیر ۵ سال در شیرخوارگاه و خانه کودکان و نوجوانان این اداره کل نگهداری می‌شوند که به علت نداشتن شرایط لازم قانونی امکان سپردن آنها به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار معلول در استان تحت حمایت خدمات این نهاد قرار دارند افزود:از این تعداد بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر نیازمند خدمات توانبخشی بوده که با توجه به محدودیت های اعتباری نیازمند حمایت افراد خیر و نیکوکار برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به این عزیزان هستیم.

نورعلیوند با بیان اینکه کنترل و کاهش معلول زایی یکی از مهم ترین اهداف سازمان بهزیستی است، ابراز کرد: ارائه و انجام مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری ویژه خانواده های دارای فرزند معلول یکی از برنامه ها و فعالیت های این نهاد در راستای کنترل تولد نوزادان معلول است.

وی با بیان اینکه در این زمینه در طول سال گذشته در مجموع ۲۲ میلیارد ریال هزینه انجام‌ آزمایش ژنتیک به این خانواده ها پرداخت شده است، یادآور شد: با توجه به خدمات تخصصی که در زمینه پیشگیری از معلولیت انجام گرفته است، درصد بالایی از معلول زایی کنترل شده است و در حال حاضر عمده معلولیت ها به دلایل حوادث رانندگی و طبیعی برای افراد روی می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه ۶ مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان در استان ایلام وجود دارد که ۳۲۲ نفر در این مراکز نگهداری می شوند، تصریح کرد: در استان، با توجه به بافت سنتی که در سطح جامعه وجود دارد، عمده سالمندان و معلولان در نزد خانواده ها نگهداری می شوند که در این زمینه بهزیستی از طریق پرداخت مستمری و سایر خدمات نیز از سالمندان عزیز حمایت می کند.

نورعلیوند با تاکید بر اینکه بهزیستی از سازمان های مولود انقلاب اسلامی است، گفت: امروز مجموعه بهزیستی از یک سازمان صرفا حمایتی، به مجموعه ای حمایتی و تخصصی تبدیل و ماموریت‌های گسترده تری برای آن تعریف شده است و خدمات این سازمان در ۴ حوزه اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و درمان اعتیاد و اشتغال و مسکن و موسسه های خیریه و مشارکت های مردمی به جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی شامل سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی و مصرف کنندگان مواد مخدر هستند، افزود: این سازمان به منظور پوشش هرچه بیشتر و بهره مندی مردم از خدمات بهزیستی با ایجاد مراکز مثبت زندگی در محلات و طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، ارائه خدمات خود را گسترده تر کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام تصریح کرد: پوشش بیمه تامین اجتماعی ۲ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار، پرداخت مستمری ۵۰۰ خانوار دارای فرزند دو قلو به بالا، ارایه خدمات مددکاری اورژانس اجتماعی به بیش از ۸ هزار مراجعه کننده و ساماندهی ۲۱۰ کودک کار را از جمله خدمات ارائه شده در حوزه امور اجتماعی این اداره کل در طول سال گذشته است.

نورعلیوند ایجاد مراکز حرفه آموزی با هدف توانمندسازی جامعه هدف، پرداخت هزینه تحصیلی، صدور رایگان انشعاب آب، برق و گاز، فعالیت شبانه روزی اورژانس اجتماعی، خدمات دهی خط تلفنی مشاوره ۱۴۸۰، ارائه آموزش های خانواده، فعالیت خط ملی اعتیاد و مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان را از دیگر خدمات این سازمان عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مستمری مددجویان با پرداخت تسهیلات اشتغال قطع نمی شود، یادآور شد: خدمات اشتغال این نهاد به مددجویان، از طریق اعتبارهای تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت می شود که در این راستا سال گذشته ۷۰۰ فقره تسهیلات به جامعه هدف پرداخت شده است./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.