• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

طبخ و توزیع ۱۱۰ هزار پرس غذا توسط پالایشگاه گاز ایلام در بین زائران اربعین

  • کد خبر : 3325
  • 21 شهریور 1402 - 12:50
طبخ و توزیع ۱۱۰ هزار پرس غذا توسط پالایشگاه گاز ایلام در بین زائران اربعین
سخنگوی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: از ابتدای برپایی موکب های پالایشگاه گاز ایلام بیش از ۱۱۰ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام در بین زائران اربعین توزیع شده است.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ علی وحیدی افزود: امنیت بالا و نزدیکی جغرافیایی به عتبات عالیات باعث شده که مرز مهران به عنوان اولویت اول مشتاقان اهل بیت قرار گیرد که این مهم رسالتی است که با عنایت و لطف سیدالشهدا بر دوش مردمان مهمان نواز ایلام به عنوان معبر بزرگترین تجمع و راهپیمایی شیعیان در کنگره عظیم اربعین قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پالایشگاه گاز ایلام با حرکت خود جوش کارکنان و حمایت شرکت ملی گاز و مدیران پالایشگاه، همزمان با تلاش در عرصه تولید، توسعه و پیشرفت، به میدان خدمت به زائرین امام حسین (ع) و حرکت در مسیر سربلندی ایلام و ایران آمده تا در این مسیر با تمام توان به زوار امام حسین (ع) خدمات رسانی کنند.

وحیدی با بیان اینکه شرکت پالایش گاز ایلام در اربعین امسال در چند حوزه مهم و اساسی به ستاد اربعین استان کمک کرده است، تصریح کرد: طبخ و توزیع غذای گرم در بین زائران، اعزام ۸ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار اباعبدالله الحسین در مهران، خدمات بهداشتی و درمانی به زوار، نصب و راه اندازی ۲ سردخانه و ۲ کارخانه یخ تنها بخشی از کمک های این مجموعه به ستاد اربعین استان بوده است.

وی اظهار داشت:علاوه بر طبخ غذای گرم در دو آشپزخانه در شهر ایلام و توزیع آن بین زوار، روزانه تعداد قابل توجهی آب معدنی، شربت، چای، کیک و خرما بعنوان میان وعده صبح و عصر و نیمه شب، توسط بیش از ۲۰۰ نفر از همکاران که بصورت داوطلبانه در موکب ها حضور یافتند، در بین زائران اربعین توزیع شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام به کمک های لجستیکی به ستاد اربعین اشاره و تصریح کرد: در اختیار قراردادن دو دستگاه لیفتراک دیزلی ۳.۵ تنی با راننده، در اختیار قراردادن ۸ دستگاه اتوبوس برای کمک به جابجايي زائران اربعين حسيني و تامين بخشي از ناوگان حمل و نقل و در اختیار قراردادن دو دستگاه جرثقیل ۳۵ و ۵۵ تنی از دیگر کمک های این پالایشگاه به ستاد اربعین استان بوده است.

وحیدی تأکید کرد: خرید، نصب و راه اندازی دو سردخانه ۲۰۰ و ۲۴۰ تنی در مهران به مبلغ ۷۱ میلیارد ریال و خرید و نصب و راه اندازی دو یخ ساز هر کدام به ظرفیت ۵ تن به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این شرکت در مرز مهران بوده است.

وی ادامه داد: حضور ۲۰۰ نفر/روز مهندسین و تکنسین های شرکت برای نصب و راه اندازی سوله های سردخانه و یخ سازها و اجاره ۳ سوله سردخانه به ظرفیت ۳ هزار تن به مدت یک ماه در مهران و تحویل به ستاد اربعین استان به مبلغ ۱۲ میلیاد ریال از دیگر خدمات این شرکت برای کمک به ستاد اربعین استان بوده است.

وحیدی با اشاره به اینکه این شرکت برای خدمات رسانی به زائرین اربعین در ورودی چوار و کمربندی شرقی ایلام در مسیر رفت و برگشت اقدام به راه اندازی ۲ موکب کرده است، تأکید کرد: برپایی نمازخانه به مساحت ۲۰۰ مترمربع در ورودی شهر چوار، برپایی نماز جماعت با حضور روحانیون و امام جمعه شهر چوار و حضور روحانیون در نمازخانه و پاسخگویی به سئوالات شرعی و مذهبی زائرین، برگزاری مراسمات مذهبی و مداحی و سینه زنی و غیره از اقدامات فرهنگی این مجموعه به زائرین اربعین بوده است.

سخنگوی شرکت پالایش گاز ایلام از ارائه بیش از ۶ هزار ۵۰۰ خدمت بهداشتی و درمانی و توزیع بیش از ۷۰ قلم داروی ضروری به زائران اربعین حسینی از سوی اکیپ مستقر در مسیر زائرین خبر داد و گفت: این خدمات در قالب ۵ خدمت ارزنده و با همکاری بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور به زوار ارائه شده است.

وحیدی با بیان اینکه این خدمات بهداشتی و درمانی در مسیر رفت و برگشت زوار اربعین حسینی (ع) انجام شده است، تصریح کرد: افزون بر این خدمات، یک دستگاه کانکس مجهز به امکانات پزشکی و سه تخت بستری و یک دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات پزشکی در موکب‌های این پالایشگاه مسقر شده است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.