• امروز : یکشنبه - ۲۶ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 14 April - 2024
5
استاندار ایلام ؛

فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال انجام است

  • کد خبر : 2049
  • 04 دی 1401 - 20:37
فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال انجام است
استاندار ایلام بر لزوم حفاری بیشتر چاه های گاز در استان برای افزایش تولید در پالایشگاه گاز استان تاکید کرد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حسن بهرام نیا روز یکشنبه در جریان بازدید از بخش های مختلف پالایشگاه گاز ایلام اظهار داشت: پالایشگاه گاز ظرفیت خوبی در راستای توسعه استان و ارتقای اقتصادی و ایجاد اشتغال است، چراکه این صنعت توام با دانش و فناوری است ، باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری برای ارتقا و تنوع محصولات استفاده کرد.

وی یادآور شد: باید کالاهای مورد نیاز این مجموعه بومی سازی شود که اگر محقق گردد، نقش مهمی در زمینه ایجاد اشتغال ، ارزآوری و رونق اقتصادی خواهد داشت.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه عوامل پالایشگاه به مانند یک زنجیره به هم پیوسته برای تولید تلاش می کنند ، تاکید کرد: هم اکنون حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت تولید پالایشگاه گاز استان است و در آینده نزدیک با تکمیل فاز دوم این مقدار افزایش خواهد یافت.

بهرام نیا اضافه کرد: فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال انجام است و بدون شک با راه‌اندازی آن شاهد اشتغالزایی و تولید محصولات متنوع تری خواهیم بود.وی ادامه داد: اگر عملیات حفاری چاه های گاز در استان انجام شود، می تواند زمینه توسعه و استفاده از ظرفیت های خالی برای تولید بیشتر را فراهم کند.

استاندار ایلام همچنین با اشاره به شروع فصل زمستان تاکید کرد: صرفه جویی در مصرف گاز باید در دستگاه های اجرایی و مصارف خانگی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار ایلام با قدردانی از پرسنل شرکت پالایش گاز ایلام که با زحمات فراوان گاز را به عنوان خوراک بخش پایین دست صنعت و مصارف خانگی تامین می کنند، گفت: بدون شک این خدمات مستمر زمینه رضایت مندی مردم و ایجاد روحیه نشاط و امید را دوچندان می کند.

بهرام نیا یادآور شد: ملت ایران مردمانی بی بدیل هستند، علی رغم جنگ‌ ترکیبی دشمنان و فشارهای همیشگی آنان پای کار اهداف والای نظام بوده اند و باید همه مسوولان خدمتگزار ملت بویژه اقشار محروم و مستضعف جامعه باشند.

مدیر عامل پالایش گاز ایلام گفت: در حوزه محیط زیست(حوزه هوا) نرخ کاهش میزان فلرینگ در سال ۱۴٠٠ نسبت به سال ۱۳۹۹ به میزان ۴۶ درصد و گازهای گلخانه ی نیز ۲۲ درصد کاهش یافته است.

نوریان ادامه داد: در راستای حمایت از تولید دانش بنیان، بومی سازی بیش از ۲۴ قلم کالای اساسی با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان، ساخت تولید داخل ماده آنتی فوم، ساخت تولید داخل ماده کربن فعال، ساخت داخل کاتالیست های واحد استحصال گوگرد، امکانسنجی احیا آمین مستعمل با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان و ساخت دانش بنیان مولکولارسیو واحد نم زدایی انجام شده است.

وی بیان داشت: همچنین در راستای ارتقاء زیست بوم فناوری، احداث پارک گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام پیگیری و بیش از ۱۱ مورد پروژه های قابل سرمایه گذاری توسعه بخش خصوصی با رویکرد تنوع محصول و ایجاد ارزش افزوده از محصولات شناسایی شده است.

مدیر عامل پالایش گاز ایلام عنوان کرد: اهم برنامه های در دست اقدام پالایشگاه گاز ایلام، توسعه محصولات گاز مایع، توسعه محصولات گوگردی، بازچرخانی آب خروجی از واحد تصفیه پساب و اجرای پروژه ZLD، بازیابی کامل گازهای ارسالی به مشعل و امکانسنجی تولید ادورانت از محصولات میعانات گازی و گاز خام پالایشگاه گاز ایلام است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ درصد نیروهای شاغل در پالایش گاز ایلام رسمی، ۱۲ درصد قراردادی و ۶۱ درصد پیمانکاری هستند.

نوریان در پایان یادآور شد: مراحل تبدیل وضعیت ۲٠٠ نفر از نیروهای ایثارگر شاغل در شرکت پالایشگاه گاز ایلام نیز در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.