• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

مبارزه تحقیقاتی با آفات میوه انار در استان با ۴روش غیرشیمیایی در حال انجام است

  • کد خبر : 3485
  • 22 مهر 1402 - 21:47
مبارزه تحقیقاتی با آفات  میوه انار در استان با ۴روش غیرشیمیایی در حال انجام است

به گزارش هاوار زاگرس؛ رحیم اله یاری روز شنبه اظهار کرد: استفاده از کیسه پارچه ای جهت پوشاندن میوه انار، تزریق ماده لاتکس به تاج انار، تله نوری و حذف پرچم های انار به صورت پایلوت و آزمایشی در یکی از باغات استان در حال انجام است. وی افزود: در روش کیسه پارچه ای میوه […]

به گزارش هاوار زاگرس؛ رحیم اله یاری روز شنبه اظهار کرد: استفاده از کیسه پارچه ای جهت پوشاندن میوه انار، تزریق ماده لاتکس به تاج انار، تله نوری و حذف پرچم های انار به صورت پایلوت و آزمایشی در یکی از باغات استان در حال انجام است.

وی افزود: در روش کیسه پارچه ای میوه انار در حال رشد توسط یک کیسه نازک پوشانده می شود که این کیسه ضمن جلوگیری از آفتاب سوختگی انار، از ورود پروانه کرم گلوگاه جهت تخم ریزی در داخل این میوه جلوگیری می کند.

اله یاری ادامه داد: یکی دیگر از روش های مبارزه با آفات میوه انار تزریق ماده غیر مضر لاتکس به تاج میوه انار است که مانع تخم ریزی پروانه کرم گلوگاه و دیگر آفات می شود.

وی یادآور شد: تله های نوری هم آفات انار را جلب و شکار می کند و در روش حذف پرچم انار نیز این پرچم ها به وسیله یک فرچه یا مته کوچک مخصوص از تاج انار جهت جلوگیری از ورود پروانه کرم گلوگاه برای تخم ریزی پاکسازی می شود.

وی اضافه کرد: در این طرح تحقیقاتی از جدیدترین یافته ها و روش علمی دنیا برای مبارزه با آفات و امراض میوه انار استفاده شده است.

به گفته اله یاری همچنین در یکی دیگر از باغات استان از پودر سفید کائولین بکارگیری شده است که این روش نیز از آفتاب سوختگی و ترک خوردگی میوه های انار ممانعت می کند.وی تاکید کرد: میوه های انار تولیدی ایلام باتوجه به مبارزه غیرشیمایی با آفات، سالم هستند و در استان موردی از طغیان و شیوع آفات مشاهده نشده است.به گزارش ایرنا، انواع شته، کنه و پروانه کرم گلوگاه از مهمترین آفات و امراض انار است.افزون بر ۲۸۰ هکتار از باغ های استان ایلام را انارستان ها تشکیل می دهد.سیروان، چرداول و میشخاص از مهمترین مناطق تولید انار در استان ایلام هستند.در سیلاب فروردین ماه ۱۳۹۸ از ۱۰۰ هکتار باغات انار شهرستان سیروان، ۸۵ هکتار معادل ۸۵ درصد از کل باغات انار این شهرستان به زیر آب رفت و خشک شد.استان ایلام دارای پنج هزار اراضی باغی است که انار، زیتون، لیمو، انگور و زردآلو از جمله مهمترین میوه های تولیدی استان ایلام به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3485

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.