• امروز : یکشنبه - ۲۶ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 14 April - 2024
6
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام؛

معدوم سازی ۳۲ کوره غیر مجاز زغال در ایلام

  • کد خبر : 1497
  • 22 آبان 1401 - 15:54
معدوم سازی ۳۲ کوره غیر مجاز  زغال در ایلام
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: پنج هزار و ۶۴۶ کیلوگرم زغال کشف و ۳۲ کوره تولید زغال غیرمجاز از فروردین تا مهرماه سال جاری معدوم شده است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ سرهنگ علیرضا بیگلری روز یکشنبه اظهار داشت: در این مدت هفت ماه تعداد ۲۶۲ نفر از متهمانی که به منابع طبیعی تعرض کرده اند نیز شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده اند.

وی افزود: با تلاش مجموعه همکاران در مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، ۲۳۸ هکتار از اراضی تصرف شده به نفع دولت به اراضی ملی بازگردانده شده است.

بیگلری یادآور شد: سامانه ۱۵۰۴ پل ارتباطی مردم با یگان حفاظت منابع طبیعی است و در مدت هفت ماهه سال‌ جاری تعداد ۶۳۶ مورد تماس با مرکز صورت گرفته که ۳۰۳ مورد آن صحت داشته و ۳۳۳ مورد آن نیز غیرمرتبط بوده که ارشاد و راهنمایی لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مساحت کل عرصه های منابع طبیعی در استان یک میلیون و ۷۵۴ هزار هکتار است که نیروهای یگان حفاظت به صورت شبانه روزی از این اراضی طبیعی حراست می کنند و در این زمینه با تشکیل ۴۷ فقره پرونده، ۲۳۸ هکتار زمین به نفع دولت به اراضی ملی بازگردانده شده است.

بیگلری اضافه کرد: گروه های گشت حفاظت از منابع طبیعی به صورت شبانه روزی مسوول حراست از یک میلیون و ۷۵۴هزاز هکتار از اراضی ملی هستند.

وی گفت: درجهت سهولت دسترسی سریع به انجام فعالیت ها در تمامی شهرستان های استان ۱۲ فرماندهی پاسگاه ویژه و پنج فرماندهی بخش در مناطق زرین آباد، ماژین، هندمینی، زردلان و آسمان آباد فعالیت دارند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بر ضرورت بهره گیری از مشارکت مردم جهت جلوگیری از وقوع حریق در مناطق جنگلی و مرتعی تاکید کرد و افزود: کاهش و پیشگیری از آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم بوده و مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی و یا تخریب و تصرف از طریق شماره شبانه روزی ۱۵۰۴ گزارشات خود را اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1497

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.