• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
6
مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام ؛

استقرار امکانات ویژه انسانی و تجهیزاتی در مناطق مستعد آتش سوزی در استان

  • کد خبر : 3227
  • 14 مرداد 1402 - 1:03
استقرار امکانات ویژه انسانی و تجهیزاتی در مناطق مستعد آتش سوزی در استان
مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: کانون های اصلی بروز آتش سوزی های استان شناسایی و در مناطق مستعد امکانات ویژه انسانی و تجهیزاتی مستقر شده است .

به گزارش هاوار زاگرس ؛ ابراهیم پیرزادیان در نشست خبری با اصحاب رسانه در فضای مجازی استان به  مدیریت آتش سوزی های احتمالی در استان اشاره کرد و افزود : جهت مدیریت آتش سوزی های احتمالی در عرصه های طبیعی اقداماتی چون تشکیل و ساماندهی گروه های مهار آتش، تشکیل قرارگاه روح الله با همکاری سپاه و و برگزاری ستاد ویژه بحران با تاکید استاندار بر آمادگی همه دستگاه ها برای مشارکت در مهار آتش سوزی ها انجام گرفت.

وی افزود: طبق بررسی های آسیب شناسی شده در متوسط ۲۱ سال گذشته، کانون های اصلی بروز آتش سوزی های استان شناسایی و در مناطق مستعد امکانات ویژه انسانی و تجهیزاتی مستقر شده است ؛ سال جاری عمده آتش سوزی ها در اراضی کشاورزی و با منشا پس چرای مزارع بوده که کشاورزان بنا به یک باور غلط برای آماده سازی کشت دوم و مبارزه با آفات اقدام به آتش زدن پس چرای مزارع می کنند.

در پروژه بانکول، خسران وارده بر عمق خاک اراضی زراعی و جنگلیِ مشمول آیین نامه بند ب ماده ۱۲ و همچنین زیان وارده به ۲۳۰ پایه درخت شاخه زاد در طول ۱۵ کیلومتر مسیر بین مزارع تا جاده آسفالت و محل حفر چاه برآورد خسارت شده است.

وی افزود: بر اساس بند ب ماده ۱۲ قانون افزایش بهره وری قانون کشاورزی و منابع طبیعی، دولت مکلف به برآورد خسارات وارده به عرصه های طبیعی است که طبق این آیین نامه، بازدید میدانی و نظارت بر نحوه کار شرکت بهره بردار در دستور کار است.

پیرزادیان بیان داشت: اجرای هر پروژه ای با نظارت دستگاه های نظارتی و در چارچوب قانون است و در پروژه نفتی بانکول نیز دستگاه های مرتبط و تشکل های زیست محیطی بر روند اجرای این طرح نظارت کامل دارند و شرکت مجری مکلف به اجرای ملاحظات و پیوست زیست محیطی شده است.

وی یادآور شد: جلسات متعددی در موضوع چاه اکتشافی بانکول با انجمن های مردم نهاد زیست محیطی برگزار و بازدیدهای مکرری با حضور مسئولان ارشد استانی از محل اجرای پروژه انجام شد و این تشکل ها از ماهیت اجرایی طرح آگاهی یافتند و نکته قابل ذکر اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چارچوب قانون و ملاحظات زیست محیطی موظف به همکاری با طرح های توسعه محور است./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.