• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
7

اولین پُک آخرین پُک است

  • کد خبر : 3095
  • 30 خرداد 1402 - 10:47
اولین پُک آخرین پُک است
افراد با استفاده از مواد مخدر دچار حالات غیرطبیعی شده و نسبت به مصرف آن وابستگی شدید پیدا می‌کنند،وقتی فرد دچار اعتیاد شد، برای به دست آوردن و ساخت خود، دست به هر کاری ازجمله جنایت هولناک می‌زند.

در کوچه و پس کوچه های شهر جوانان و نوجوانان دست به سیگار و مواد مخدری میبینیم که دل هر انسانی وجدان داری را به درد می‌آورد.

هاوار زاگرس، محمد زمانی:: بیش از دو دهه از مبارزه جدی با بلای خانمان‌سوز اعتیاد می‌گذرد، اما همچنان روزبه‌روز به تعداد قربانیان آن اضافه می‌شود و متأسفانه با تمام تمهیدات و برنامه‌های که جهت مبارزه با آن در نظر گرفته‌ شده است، رشد آن همچنان ادامه داد و سن استفاده از آن پایین آمده و در بین نوجوانان جای خود را باز کرده است.

متأسفانه در مورد مصرف مواد مخدر در جامعه باورهای عامه‌پسندانه و فریبنده‌ای که هیچ مبنای علمی ندارند، وجود دارد، افزود: اگرچه ممکن است عده زیادی از مردم به آن‌ها معتقد باشند، ولی هیچ‌کدام از آن‌ها درست نیست و پیروی از آن‌ها موجب گمراهی و منجر به اعتیاد می‌شود.

افراد با استفاده از مواد مخدر دچار حالات غیرطبیعی شده و نسبت به مصرف آن وابستگی شدید پیدا می‌کنند،وقتی فرد دچار اعتیاد شد، برای به دست آوردن و ساخت خود، دست به هر کاری ازجمله جنایت هولناک می‌زند.

مشکلات شخصیتی، نارحتی روحی روانی، بیماری جسمی، تنش و درگیری در خانواده، فرزندان طلاق، بی‌توجهی و به فرزند، وجود افرا معتاد در خانواده، محل زندگی ناسالم، دوستان ناباب، طرد شدن از خانواده و گروه همسالان، در دسترس بودن مواد مخدر و فشارهای محیطی از عوامل مؤثر در سوق پیدا کردن به‌سوی مصرف مواد مخدر است.

در تحقیقات به‌عمل‌آمده مشخص‌شده کسانی که اعتقاد و پایبندی عمیق‌تری دارند، از خطر مصرف مواد مخدر بیشتر در امان هستند، تقویت اعتقاد و پایبندی در جامعه از راه‌های مؤثر مبازره با این پدیده است.

وابستگی شدید، کاهش علائق و انگیزه جهت زندگی کردن، کاهش احساس مسئولیت، افسردگی و اضطراب، عصبانیت و پرخاشگری، اشکال در حافظه و فراموش‌کاری را از دیگر خطرات و عوارض مصرف مواد مخدر به خصوص صنعتی است.
متأسفانه قدرت “نه” گفتن به مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان پایین آمده است و دستگاه‌های مسئول و رسانه‌ها باید به این مقوله مهم به صوت جدی بپردازند و آن را در جامعه تقویت کنند، چرا که با یک نه گفتن می‌توان از معضل اعتیاد جلوگیری کرد.

باید باورهای غلط فرهنگی مصرف مواد مخدر صنعتی را به جامعه شناساند و برخی سکوت‌های نابجا موجب افزایش معضلات جامعه می‌شود.

باید باور کنیم که “مصرف مواد تعطیلی دارد اما ترک ندارد ” و ” اولین پوک آخرین پوک است ” و مردم‌باور نکنند که با یک‌بارمصرف معتاد نمی‌شوند، تاکید کرد: خانواده و مدرسه در این راستا نقش تاثیرگذار و اساسی بر عهده‌دارند، باید برنامه جدی در این راستا انجام دهند.

تمام سرقت‌های خرد توسط افراد معتاد صورت می‌گیرد و اگر مسئله اعتیاد حل شود، جرائمی مانند سرقت به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

به دلیل بیکاری بسیاری از افراد با فروش مواد مخدر ارتزاق می‌کنند و این‌یک مسئله خطرناک است،الآن قاچاق مواد مخدر از نظر مالی یعنی “یک‌شبه رسیدن به‌روزهای مادی “، به همین دلیل جوانان راحت گول می‌خورند و به این سمت سوق پیدا می‌کنند.

تقریبا میشه گفت اعتیاد مادر همه جرائم است و این مسئله به‌صورت جدی بر روی جامعه اثر می‌گذارد و به‌شدت به آسیب‌های اجتماعی جامعه دامن می‌زند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.