• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11
مدیرکل انتقال خون ایلام گفت:

میزان ذخایر خونی به علت افزایش مصرف در استان کاهش یافته است

  • کد خبر : 617
  • 10 شهریور 1400 - 17:57
میزان ذخایر خونی به علت افزایش مصرف در استان کاهش یافته است
میزان ذخایر خونی به علت افزایش مصرف در استان کاهش یافته است مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: ۱۲.۵ درصد نیاز بیماران استان به خون و فرآورده های خونی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ دکتر مهدی اکبری دهبالایی اظهار داشت: باتوجه به انجام اعمال جراحی متعدد در استان، میزان مصرف خون و فرآورده های خونی نیز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: هم اکنون میزان ذخایر خونی به علت افزایش مصرف در استان کاهش یافته است اما کفاف نیاز بیماران را می دهد ولی باید با مراجعه مردم از گروه های خونی مختلف، ذخایر به سطح مطلوب برسد.

مدیرکل انتقال خون ایلام یادآور شد: مردم از هر گروه خونی به ویژه گروه های منفی برای اهدای خون به انتقال خون استان مراجعه کنند چرا که میزان تقاضای استان به خون و فرآورده های خونی افزایش یافته است.

اکبری دهبالایی اضافه کرد: هم اکنون ذخایر خونی موجود در ایلام فقط کفاف تامین نیاز داخل استان را می دهد در حالیکه همیشه مازاد خون استان از طریق شبکه ملی خون رسان به دیگر نقاط کشور ارسال می شد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز استان به مصرف خون و فرآورده های خونی استان افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: باتوجه به فراوانی تقاضا برای مصرف خون و فرآورده های خونی، مردم نسبت به اهدای خون مبادرت کنند.

اکبری دهبالایی گفت: همچنین تیم سیار خونگیری فردا برای خونگیری از ساکنان ایوان راهی این شهرستان می شوند تا مردم این خطه با مراجعه به این واحد سیار خونگیری نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.