• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

نسل جدید وارث اصلی دفاع مقدس هستند

  • کد خبر : 1049
  • 24 مهر 1401 - 16:09
نسل جدید وارث اصلی دفاع مقدس هستند
امام جمعه ایلام گفت: در روند ساخت فیلم های مربوط به دفاع مقدس از تجارب رزمندگان پیشکسوت استفاده شود تا خروجی نهایی یک اثر هنری قابل پذیرش و باورپذیر باشد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حجت السلام والمسلمین کریمی تبار روز یکشنبه در آیین اکران فیلم مستند داستانی فرسان در اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی – هنری فانوس اظهار داشت: نقش تاثیرگذار گروه فرسان (گوش بُرها) در جبهه استان ایلام چندان مورد توجه هنرمندان واقع نشده است چرا که این گروه با بهره مندی از قوای بدنی قوی، آشنایی با منطقه و تاکتیک های نظامی، در محورهای اصلی جبهه میانی مانور و جولان می دادند.

برگزاری مراسم رونمایی از پوستر  و اکران فیلم مستند داستانی فرسان در ایلام

وی افزود: گروه فرسان طی سال های ۶۴ و ۶۵ مزاحمت های جدی برای جبهه میانی در استان ایلام ایجاد کردند و در قبال هر فردی که اسیر می گرفتند یا اینکه گوش های شهدا را بعد از شهادت می بریدند و با تحویل گوش یا فرد اسیر به بعثی ها، از آنها پول دریافت می کردند.

حجت الاسلام والمسلیمن کریمی تبار یادآور شد: این گروه چریکی تعدادی از مرزبانان زمان پهلوی بودند که با شروع جنگ تحمیلی به صف بعثی ها پیوستند و باعث ایجاد مزاحمت های جدی برای رزمندگان جبهه استان ایلام ایجاد کردند.

وی اضافه کرد: حق حاج یادگار امیدی به عنوان یک نابغه جنگی نه در فیلم فرسان و نه در عرصه هنر و نمایش ادا نشده و شجاعت و جسارت ایشان و نفوذهایی که به عمق جبهه دشمن داشت، همچنان ناشناخته مانده است.

امام جمعه ایلام به فیلم سازان توصیه کرد: در روند ساخت فیلم های مربوط به دفاع مقدس از تجارب رزمندگان پیشکسوت استفاده شود تا خروجی نهایی یک اثر هنری قابل پذیرش و باورپذیر باشد.

کریمی تبار تاکید کرد: نسل جدید وارث اصلی دفاع مقدس هستند و باید با پیشینه این مقطع مهم و عظیم کشور و دستاوردهای آن آشنا شوند چرا که دفاع مقدس کارنامه واقعی ایران است و باید در قالب آثار هنری فاخر نسل جوان و نوجوان جنگ ندیده با ارزش های دفاع مقدس مانوس و آگاه شوند.

وی یادآور شد: همه ما مدیون شهدا و رزمندگان هستیم اما برای جبهه میانی با وجود سوژه های ناب و بکر اثری شاخص و در خور شهدا و مقاومت استان ایلام ساخته نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام هم گفت: هنرمندان انسان هایی خداباور و بصیر هستند که حقایق جامعه را در قالب آثار فاخر هنری در رشته های مختلف منعکس می کنند.

برگزاری مراسم رونمایی از پوستر  و اکران فیلم مستند داستانی فرسان در ایلام

سرهنگ محمدحسین فولادی افزود: جامعه ما بیش هر زمانی دیگر به هنرمندان متعهد نیاز دارد چرا که هنرمندان انسان هایی بصیر هستند و آثار فاخر هنرمندان هیچگاه در اذهان فراموش نمی شود.

وی یادآور شد: هنرمندان در دوران دفاع مقدس با حضور مستقیم در جنگ مظلومیت ایران را به دنیا نشان دادند و بسیاری از این آثار در زمره بهترین و ماندگارترین تولیدات هنری جنگ و جبهه قرار دارند.

فولادی ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان طی سال های اخیر آماج فرهنگی و تبلیغاتی حملات دشمن هستند و باید فرهنگیان، مجامع هنری و علمی توسط اساتید خود به شناخت معارف دفاع مقدس دست یابند و در مباحث کلاس های درس، آشنایی با دفاع مقدس باید به نسل جدید منتقل شود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.