• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

نگاه اسلام به کودکان، به عنوان یک امانت الهی است

  • کد خبر : 3431
  • 14 مهر 1402 - 23:14
نگاه اسلام به کودکان، به عنوان یک امانت الهی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه نگاه اسلام به کودکان، به عنوان یک امانت الهی بوده و والدین و جامعه اسلامی وظیفه دارند زمینه شکوفایی استعدادهای جسمی و معنوی او را فراهم کنند، گفت: دنیای امروز نیازمند روی آوردن به قوانین اسلام برای تحقق حقوق کودکان است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ ” حجت الاسلام ” اله نور کریمی تبار” در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با اشاره روز جهانی کودک، اظهار کرد: کودک حق دارد از محبت سرشار والدین، از بازی های کودکانه ای که زمینه ساز رشد و تعالی آن است و امنیت لازم برخوردار و زمینه رشد معنوی او فراهم شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروزه مدعیان حقوق بشر و کسانی که داعیه آزادی و دموکراسی دارند جنایت های بزرگی بر کودکان وارد می کنند که نیاز است وضع موجود تغییر کند، افزود: یکی از جنایت ها که به ویژه در کشورهایی که داعیه دموکرسی و آنهایی که مدافع شعار “زن، زندگی و آزادی” بودند روی میدهد، سقط جنین و کشتن و کودکان قبل از تولد است.

وی افزود: یکی از دلایل این جنایت، غیر قانونی و نامشروع بودن آن کودکان است، در این کشورها، برای اینکه آثار جنایت خود را پاک کنند، مرتکب این جنایت، می شوند که البته بیشتر کشورهای متمدن مبتلا به کشتن این انسان های بی گناه هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در این کشورها، کودکان نامشروع متولد می شوند، بچه ای که می داند پدر دارد ولی نمی داند کیست، با بحرانی بزرگ در طول حیات خود برخوردار است و در طول مسیری قرار می گیرد که بهتر از وضع پدر و مادر نخواهد بود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: دین مبین اسلام سقط جنین را در هر سنی که باشد منع کرده است، از چهار ماهگی که روح در جنین دمیده می شود، این جنین از تمام حقوق انسانی که متولد شده، برخوردار است و کسی که سقط جنین انجام دهد، همانند قاتلی است که انسان عاقل و بالغ را کشته است.

وی یادآور شد: امروز جامعه استکبار، خیلی از کودکان را از امنیت محروم، از نعمت پدر و مادر و از غذای لازم محروم کرده است، مانند آنچه در یمن و فلسطین می بینیم، امنیت کودکان را به هم ریختند و پدر و مادر آنها را مظلومانه می کشند، آنچه در عراق، سوریه و افغانستان دیدیم نتیجه عمل این مدعیان حقوق بشر است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: سوء استفاده هایی که از کودکان برای تکدی گری و کار می شود و تربیت غیر انسانی، زمینه ساز ایجاد انسان های بزهکار و جنایتکار خواهد بود که برای آینده جامعه آثار زیانباری به دنبال خواهد داشت که امروز این مساله را در دنیای استکبار مشاهده می کنیم.

وی بیان کرد: امروز عقلای جهان باید تلاش کنند کانون گرم خانواده استحکام پیدا کند، از ظلم استکبار و افزایش قدرت مادی آنان که جنایت های بزرگی در دنیا انجام می دهند جلوگیری کنند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: نگاه اسلام به کودکان، به عنوان یک امانت الهی است که پدر و مادر و جامعه اسلامی وظیفه دارند زمینه شکوفایی استعدادهای جسمی و معنوی او را فراهم سازند و باید برای تربیت درست برنامه ریزی داشته و زمینه رشد، آموزش و تعالی معنوی او را فراهم کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه توجه اسلام به کودک بسیار بالاست و امنیت روانی کودکان مورد توجه قرار داده است، افزود: امروز دنیا و کشورهای غربی باید به آموزه های اسلام روی بیاورند، آنچه در قانون اسلام به عنوان حقوق کودک شناخته شده، اعمال شود تا نسل تربیت شده ای که اسلام می خواهد در جامعه حضور داشته باشد و دنیای آنها توام با سعادت اخروی تامین شود.

وی تصریح کرد: همه برای آینده فرزندانمان نگرانیم و تلاش می کنیم که نیازهای مادی را تامین کنیم، بهترین مدارس، دانشگاه و شغل را داشته باشند، دوست داریم که فرزندانمان خوشبخت باشند، اما در کنار اینکه برای عمر کوتاه فرزندانمان این همه تلاش می کنیم، بایستی آنان را در مسیر خدا قرار دهیم، این امانت خداست و برای آخرتش تلاش کنیم، وظیفه داریم در مسیر بندگی خدا نیازهای او را تامین کنیم و فقط نگران نیازهای مادی او نباشیم.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.