• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره)؛

نیاز درمانی از مهم ترین نیازهای قشر مددجو بوده

  • کد خبر : 1785
  • 09 آذر 1401 - 15:49
نیاز درمانی از مهم ترین نیازهای قشر مددجو بوده
مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: حدود یک هزار بیمار خاص و صعب العلاج نیازمند در استان ایلام شناسایی شده است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ مجتبی احمدلو روز چهارشنبه در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین هلال احمر و کمیته امداد استان ایلام، اظهار داشت: از این تعداد ۹۰ بیمار خاص، ۲۷۰ بیمار سرطانی و ۶۰۰ بیمار زمین گیر بوده که نیازمند خدمات درمانی ویژه و ضروری هستند.

وی یادآور شد: ارائه خدمات با کیفیت و ضروری از ویژگی های خدمات هلال احمر بوده که قشر نیازمند جامعه در طول سال در مناسبت های خاص از این خدمات برخوردار می شوند.

مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار کرد: برای کمک درمانی ویژه به بیماران صعب العلاج توسط بیمه سلامت صندوقی تأسیس شده که امیدواریم در آینده بخشی از مشکلات درمانی مددجویان امداد را برطرف کند.

احمدلو با اشاره به اینکه اعتبارات جاری امداد جوابگوی حجم زیاد نیازها و مشکلات درمانی مددجویان نیست، گفت: در این زمینه نیازمند مشارکت دستگاه های خدمات رسان هستیم.وی تصریح کرد: اولویت امداد این است که بجای کمک نقدی به بیماران نیازمند، با مشارکت دستگاه های دیگر تجهیزات و خدمات درمانی به افراد نیازمند خدمات درمانی ارایه شود.

مدیر کل بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به ظرفیت‌هایی که هلال احمر در زمینه های امداد و نجات دارد، گفت: انتظار داریم در ارائه این آموزش ها به مددکاران کمیته امداد همکاری شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان نیز در این نشست گفت: هلال احمر در مناسبت‌های گوناگون در خدمت به قشر نیازمند جامعه همراه کمیته امداد بوده است.

رضا طاهری تصریح کرد: نیاز درمانی از مهم ترین نیازهای قشر مددجو بوده و رفع این نیازها مستلزم مشارکت دستگاه های دیگر است.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که امروز بین کمیته امداد و هلال احمر امضا شد، همکاری های بیشتر و موثرتری بین این دو دستگاه در راستای خدمت به محرومان جامعه انجام می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز در این نشست گفت: هلال احمر و کمیته امداد اهداف مشترکی در زمینه خدمت رسانی به محرومین دارند و در این زمینه هماهنگی و همکاری خوبی بین این دو نهاد وجود دارد.

غلامرضا علی محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه درمان و سلامت از ضروری ترین درخواست‌ها و مشکلات نیازمندان است، تلاش میکنیم با توجه به امکانات موجود همکاری خوبی با این نهاد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هلال احمر استان با توجه به تجربیات و امکاناتی که دارد آمادگی دارد آموزش ها و تجربیات خود را خصوصاً در زمینه امداد و نجات در اختیار مددکاران کمیته امداد قرار دهد.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.