• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشور را حل کند

  • کد خبر : 3827
  • 02 فروردین 1403 - 19:49
هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشور را حل کند
امام جمعه ایلام گفت : راهبرد جهش تولید باید در صدر توجه مردم و مسئولان قرار داشته باشد، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در کنار جهش تولید، مشارکت مردم را بیان کردند چرا که یکی از مشکلات اقتصاد کشور، تصدی‌گری دولت است.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت : سالهای متعددی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد و معیشت مردم را مد نظر دارند، ایشان نقطه ضعف کشور را اقتصاد بیان کردند، وقتی که نقطه ضعف و آسیب پذیری کشور ما اقتصاد است، طبیعتا راهبرد ایشان نامگذاری سال متناسب با این مسأله است.

وی افزود : هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشور را حل کند، هر جایی که مردم ما پای کار بودند از جمله دفاع مقدس و مقابله با شگردهای مختلف دشمن، کشور به موفقیت های بزرگ دسترسی پیدا کرده است، هر جایی هم که به مردم توجه نشده و از توان و قدرت آن ها استفاده نشد، متاسفانه دشمن توانسته به اهداف خود دست پیدا کند.

امام جمعه ایلام مطرح  کرد: در کشور برای سرمایه گذار و تولید کننده، قوانین و مقررات دست و پاگیری وجود دارد، حرکت هایی در این دولت انجام گرفته اما کافی نیست، باید مشوق های قابل توجهی به جای موانع برای تولید کننده ها ایجاد شود.

وی بیان داشت : انتظار می رود وقتی که پرونده های اختلاس که در کشور مطرح می شود، دستگاه قضایی سریع تر به آن رسیدگی کند و به مردم اطلاع دهد، مردم انتظار دارند با چنین مفاسدی سریع و قاطعانه برخورد شود.

حجت الاسلام کریمی تبار  تصریح کرد : جایی که دولت و مجلس باید نظارت داشته باشند، اعمال نظارت کنند، برای تحقق شعار در هم استان، ظرفیت های خیلی خوبی داریم، مردم هم توانمندی های خوبی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد : بهار بیانگر قدرت الهی است و انسان های غافل را آگاه می کند که با دیدن زنده شدن زمین بی جان، رویش گل و گیاه، خدا را بشناسد از حالت غفلت بیرون بیاید.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد : ما در این ما مهمان خدا هستیم، میهمانی خدا برای تعالی روح انسان است، برای بالابردن انسانیت انسان و قرب به خدا است، جای شکم پروری و تظاهر به روزه خواری نیست، خداوند به ما منت نهاده است، خوابیدن در این ماه عبادت است، تلاوت یک آیه قرآن، اجر ختم قرآن کریم را دارد، اگر کسی روزه هم نیست، حداقل رابطه بندگی خود را با خدا قطع نکند، مقداری حفظ حرمت کند در مورد رافت الهی قرار گیرد.

وی افزود : اگر کسانی توجه ندارند، تظاهر به روزه خواری کنند همه ما وظیفه داریم که تذکر زبانی بدهیم و به تکلیف خود عمل کنیم، جایی که باید طرف مورد مواخذه یا مجازات قرار بگیرد، کار حکومتی‌ است و مسئولان مربوطه موظف هستند که قاطعانه برخورد کنند./ع

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.