• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

واگذاری۳۰۴خانه به مددجویان بهزیستی استان ایلام در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 3743
  • 06 بهمن 1402 - 9:41
واگذاری۳۰۴خانه به مددجویان بهزیستی استان ایلام در دولت سیزدهم
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: بهزیستی برای خانه دار شدن افراد معلول تحت پوشش علاوه بر ارائه تسهیلات بلاعوض، هزینه انشعابات آب، گاز و برق را نیز پرداخت می کند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ نورعلیوند در نشست کارگروه کار و کرامت با خبرنگاران اظهار کرد: پرداخت مستمری به مددجویان بهزیستی در دولت سیزدهم ۲۰۰ درصد رشد داشت و چهار مولفه مردمی سازی، شفافیت، هوشمند سازی و کارآمدی در دستور کار سازمان قرار گرفته است که تاثیر خوبی در جامعه هدف استان ایلام داشت.

نورعلیوند دیگر خدمات ارایه شده به مددجویان بهزیستی ایلام را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و استفاده از سهمیه ۳ درصد استخدامی معلولان در دستگاه های اجرایی استان نیز با جدیت دنبال می شود.

وی سهم سال گذشته استان ایلام از محل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی را یک هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم از محل تبصره ۱۸ نیز ۱۹۰ میلیارد ریال بوده است و امسال با حمایت استاندار ایلام از محل جزء سه یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال و از محل جزء ۴ چهار قانون بودجه نیز هفت هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال و از محل بند الف تبصره هیجده ۱۲۵ میلیارد ریال برای جامعه هدف در نظر گرفته شد که تاکنون ۶۹۰ فقره تسهیلات در این خصوص به مددجویان پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه دولت از طریق آزمون استخدامی چهار هزار و ۳۰۰ نفر مددجوی بهزیستی را جذب خواهد کرد، گفت: همچنین هر کارفرمای بخش خصوصی که از جامعه هدف بهزیستی در زمینه اشتغال استفاده کند بابت هر نفر ۳ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره دریافت خواهد کرد ضمن اینکه سهم بیمه کارفرما نیز توسط دولت پرداخت می شود.

نورعلیوند تعداد مددجویان بهزیستی استان ایلام را ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۹ هزار نفر معلول هستند و بقیه در حوزه خدمات اجتماعی مورد حمایت قرار دارند همچنین یک هزار و ۲۱۷ نفر بیمار اعصاب روان و هفت هزار و ۲۰۰ نفر زن سرپرست خانوار، بدسرپرست و خودسرپرست در سطح استان وجود دارد.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.