• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
معاون عمرانی استاندار ایلام،

پوشش پروژه فیبرنوری در شهرهای ایلام باید به ۸۰ درصد برسد

  • کد خبر : 1182
  • 03 آبان 1401 - 14:43
پوشش پروژه فیبرنوری در شهرهای ایلام باید به ۸۰ درصد برسد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام بر لزوم افزایش پوشش شبکه فیبرنوری در نقاط شهری استان به میزان حداقل ۸۰ درصد تاکید کرد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ سعید هژبری روز سه شنبه در نشست پروژه فیبر نوری های وب در ایلام اظهار داشت: ایجاد شهرهای هوشمند امروزه به موضوعی حیاتی در فرآیند توسعه پایدار کشورها تبدیل شده و کشورهایی که در این زمینه رشد پیدا نکرده اند، با توجه به توسعه کسب و کار های مجازی و اینترنتی با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند.

وی افزود: روزگاری آب و غذا به عنوان عوامل اصلی حیات بشری شناخته می شدند، ولی امروز در کنار این موارد اگر در زمینه امکانات ارتباطی نتوانیم نیازهای جامعه را مرتفع کنیم، در مدیریت امور با چالش مواجه خواهیم شد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه از الزامات شهرهای هوشمند توسعه و ایجاد شبکه ای تی سی است، تاکید کرد: دولت سیزدهم نیز در اجرای این پروزه با جدیت ورود کرده تا عموم شهروندان را از مزایای آن بهره مند کند.

هژبری با یاداوری اینکه با راه اندازی شهر هوشمند رسیدگی به تخلفات با سرعت و دقت بسیار بیشتری فراهم می شود، اضافه کرد: بسیاری از مراجعات حضوری مردم به دستگاه ها با اتصال کامل شهر کاهش یافته ، در مصرف انرژی و بویژه سوخت صرفه جویی شده ، مشکلات ترافیکی شهرها تا میزان قبال ملاحظه ای کمتر می شود و همه این موارد در مسئله مهم هوای پاک تاثیر بسزایی دارد.

وی بر لزوم همکاری تمامی ارگان های مسوول برای اتمام این پروژه در برنامه زمان بندی شده تاکید کرد و گفت: پوشش شهرهای استان در این زمینه حداقل باید به ۸۰ درصد برسد و ناهماهنگی هایی که بین برخی نهادهای دولتی و خصوصی در فرآیند اجرا وجود دارد، باید با همکاری و تعامل از میان برداشته شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به وجود برخی نقاط کور در راه های مواصلاتی استان اظهار داشت: ۱۹ نقطه کور مخابراتی در استان شناسایی شده که امیدواریم این مناطق هرچه سریع تر ساماندهی شوند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.