• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11
رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام؛

کتاب جز جدا ناپذیری از زندگی ما است

  • کد خبر : 901
  • 29 دی 1400 - 11:41
کتاب جز جدا ناپذیری از زندگی ما است
رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام گفت:کتابخانه‌های عمومی می‌تواند نقش مهمی در آگاهی‌رسانی به مردم در زمینه موضوعات بهداشتی و پزشکی داشته باشد.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ دکتر علیرضا رمضانی در جلسه هیات مدیره سازمان نظام پزشکی ایلام با مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام اظهار داشت :رشد و حیات اجتماعی هر جامعه ای به شدت تحت تاثیر کتاب و کتابت است.چرا که سنگ بنای جامعه موفق، دانایی است و دانایی نیز در گرو هر چه بیشتر آموختن بوده و آموختن هم منوط به مطالعه است. وی بیان داشت :یکی از نیازهای اصلی انسان نیاز به دانستن و فهمیدن است که این نیاز مهم تنها از راه مطالعه و کتابخوانی تامین می شود.

رمضانی افزود: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه بویژه در میان نسل جوان می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی آمادگی همکاری و تعامل با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دارد افزود ‌:امیدواریم بتوانیم با تعامل با اداره کل کتابخانه های عمومی دریچه تازه ای به روی توسعه و اعتلای فرهنگ کتابخوانی در استان ایلام بگشاییم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه اظهار داشت :بیش از ۲۲ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند.

وی افزود :۵۳ باب کتابخانه عمومی در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۳ باب کتابخانه شهری ، ۱۴باب کتابخانه روستایی و ۶ باب کتابخانه مشارکتی هستند. حیدری یکی از اصلی‌ترین محورها و موضوعات ما در تأمین منابع برای کتابخانه‌ها خرید کتاب کودک بوده است.

متأسفانه در حوزه کتاب‌های منتشر شده از سوی ناشران با محدودیت تولید برای نوجوانان موجه هستیم البته که در حال انجام کارهای زیربنایی در این حوزه هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، کمک به ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه را یکی از اهداف و اولویت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان دانست و گفت: هرچه میزان دسترسی مردم به کتاب بیشتر باشد سرانه مطالعه و گرایش افراد به سمت مطالعه نیز افزایش می یابد.

حیدری بیان داشت :یکی از مهمترین راحل های جلوگیری از آسیب های اجتماعی ارتقا فرهنگ جامعه بوده که می‌توان به کتاب و کتابخوانی و شرکت جوانان و نوجوانان در برنامه های فرهنگی به عنوان تاثیر گذارترین عامل در این امر اشاره کرد.

وی افزود :در حال حاضر در کتابخانه ها به عنوان یک پایگاه اجتماعی سعی ما بر اجرایی برنامه های متنوع فرهنگی با استفاده از متخصصین و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

حیدری یادآور شد :لازمه جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه ها ایجاد فضای پویا و باب سلیقه این قشر است لذا ما به سمت جامعه خیرین فرهنگی و بدنبال آن سازمان نظام پزشکی در جهت ارتقا و تقویت خدمات مورد نیاز حوزه کودکان و نوجوان در راستای اجرا و باز طراحی برای این اعضا حرکت کردیم.

وی با اشاره به اینکه خیر فرهنگی در استان ایلام خیلی کم شده است افزود :ما به کمک و حمایت جامعه پزشکی استان و سازمان نظام پزشکی ایلام در ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه نیازمندیم . حیدری از سازمان نظام پزشکی استان درخواست کرد که هر کدام از اعضای این سازمان توان بازدید از ۱۴باب کتابخانه روستایی را دارند در این مکان ها حضور یابند تا از نزدیک مشکلات و کمبود ها را لمس کرده و در رفع آن به ما کمک کنند.

وی افزود :حتی پزشکان می توانند با بازدید از کتابخانه های استان بخصوص کتابخانه مرکزی و با حضور در سالن مطالعه به عنوان قشر تحصیل کرده جامعه در راستای کمک به جوانان و نوجوانان برای ایجاد انگیزه و آموزش شیوه صحیح مطالعه به آنها نیز کمک کنند.

وی بیان داشت :بازگشت جایگاه وقف، به عنوان راهکاری مناسب در ایجاد و جنبش نوین احیای کتاب و کتابخانه ضروری به نظر می‌رسد و از آنجایی که کتابخانه‌های عمومی نهادی عمومی و غیر دولتی است پزشکان، می‌توانند در احیای این سنت نقش موثری ایفا کنند.

شایان ذکر است اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی ایلام نیز در این جلسه با بیان نکته نظرات، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و تعامل با اداره کتابخانه های عمومی ایلام اعلام نموند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.