• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11

کمیته اخلاق پزشکی در ایلام تشکیل می شود

  • کد خبر : 933
  • 25 اسفند 1400 - 23:59
کمیته اخلاق پزشکی در ایلام تشکیل می شود
رییس سازمان نظام پزشکی ایلام گفت: سال جاری ۱۴۱ پرونده قصور پزشکی از کادر درمان استان تشکیل شد که از این تعداد ۷۸ پرونده مورد بررسی و پیگیری قرار گرفتند.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ دکتر علیرضا رمضانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: از این تعداد ۵۶ پرونده برائت، ۲۰ پرونده قصور پزشکی معادل ۳۰ درصد منجر به صدور حکم و ۳۲ پرونده نیز منع تعقیب شده اند که این آمار بالا نشانگر قاطعیت مجموعه نظام پزشکی برای صیانت از حقوق بیماران است.

وی افزود: سال گذشته نیز برای ۷۲ مورد پرونده از مجموع ۹۶ پرونده شکایت از کادر درمان برائت صادر و حکم ۲۴ مورد پرونده معادل ۳۰ درصد قصور پزشکی تایید شد.

رمضانی با بیان اینکه حفظ حقوق بیمار و پزشک و حمایت از آنان در چارچوب قانون با همکاری دستگاه قضا مهم ترین رسالت نظام پزشکی است، یادآور شد: هدف خدمت به مردم است و شاکیان پرونده ها یقین بدانند به پرونده های شکایت آنها در چهار مرحله استانی و کشوری رسیدگی و سپس رای نهایی صادر می شود.

رییس سازمان نظام پزشکی استان ایلام تاکید کرد: در صورت اعتراض بیمار به حکم صادر شده، پرونده وی به تجدید نظر دادسرا جهت بررسی ارجاع داده و امکان اعاده حق قانونی هر بیمار برای رسیدگی به پرونده قصور پزشکی وجود دارد. 

وی از تشکیل کمیته اخلاق پزشکی برای پزشکان خبر داد و پیشنهاد برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی برای منشی مطب های پزشکان در جهاددانشگاهی داد تا فرآیند فعالیت منشی ها نیز نظامند و ساختاری باشد.

وی در مورد پرداخت مالیات مطب پزشکان هم گفت: مطب پزشگان استان طرف قرارداد با موسسه های بیمه گذار هستند و میزان درآمد و دریافتی پزشکان از طریق این موسسه های بیمه گر به امور مالیاتی گزارش می شود و پزشکان مالیات تعیین شده را پرداخت می کنند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.