• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

گره سرنوشت من به رای توست!

  • کد خبر : 3715
  • 25 دی 1402 - 14:45
گره سرنوشت من به رای توست!
ما با عدم مشارکت در انتخابات و عدم انتخاب یک نماینده اصلح مسیر را برای افرادی هموار می کنیم که بجای اینکه مشکلی ازدوش ملت بردارد با ناتوانی در تصمیم گیری های صحیح و تعیین کننده، باری بر دوشان آنها می افزایند.

هاوار زاگرس :: – من در انتخابات شرکت نمی کنم ! + چرا….؟ – به هزار و یک دلیل…. +دو دلیلی شو میتونی بگی….؟ – بله که میتونم +خب بفرمایید … – گرانی ، تورم ، بیکاری و… بازم بگم …

+خوب اینا چه ربطی به شرکت نکردن تو داره…؟ – مگه نمیدونی باعث و بانی همینا این آقایون هستند…! + تو ، دوره قبل در انتخابات شرکت کردی.. ؟- نه چرا باید شرکت میکردم وقتی اوضاع اقتصادی کشورم اینجویه…. +الان به نظرت شرکت نکردی اوضاع خب شده…؟

+یعنی تو آینده خانواده ،دوست و همسایه ات برات مهم نیست…؟چه ربطی داره … +می دونستی اگه شرکت می کردی و احساسی رای نمیدادی و یک فرد اصلح رو انتخاب می کردی، شاید اوضاع الان اینجوری نبود …؟!

– با مشارکت من در انتخابات هیچی درست نمیشه ….+ولی داری اشتباه می کنی چراکه سرنوشت من ،خانواده ات و حتی کشور می تواند به دست امثال تو رقم بخورد….

باید توجه داشت ؛ریشه اصلی بسیاری ازمشکلات اقتصادی کشور به بی نظمی در مکانسیم قوانین، مقررات و تصمیمات استراتژیک بر می گردد که نتیجه آن بی‌ثباتی و غیرقابل پیش بینی بودن اقتصاد و بروز ناترازی ها است.

لذا بخش کثیری از بی نظمی های و مشکلات اقتصادی امروز ، نشات گرفته از مجلس شورای اسلامی است ، مجلس به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ،مسئول ساخت نرم‌افزار مدیریت کشوری است، و همچنین وظیفه ای آن تصویب قوانین مورد نیاز و نظارت درست بر اجرای آنهاست .

اما از آنجا که نمایندگان مجلس در جمهوری اسلامی ایران با رای مستقیم مردم انتخاب و راهی خانه ملت می شوند لذا می توان گفت مردم با حضور و مشارکت غیرمستقیم در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور نقش سرنوست ساز و تعیین‌کننده‌ای در ثبات و تعالی نظام دارند.

مجلس به‌عنوان خانه ملت ، جایگاهی است برای تجلی حضور وخواست مردم در تصمیم‌گیری‌های راهبردی کشور ؛ چراکه از موقعیت و ارزش بالایی برخوردار است.

به همین دلیل سرنوشت ما به دست خود ما رقم خواهد خورد که می بایست با حضور و مشارکت در انتخابات و انتخاب فردی با تعهد و دیندار ، مردم دار ، صداقت و امانت دار و با تجربه و تخصص که بتواند با جرأت، جسارت و شجاعت، امورات مردم را پیگیری کند .

ما با عدم مشارکت در انتخابات و عدم انتخاب یک نماینده اصلح مسیر را برای افرادی هموار می کنیم که بجای اینکه مشکلی ازدوش ملت بردارد با ناتوانی در تصمیم گیری های صحیح و تعیین کننده، باری بر دوشان آنها می افزایند.

لذا ما با رای خود در سرنوشت و آینده یک ملت مسئولیم، برای اینکه وظیفه نمایندگان قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قوانین وضع شده است ومی تواند با راهبری و هدایت دولت از طریق قانون‌گذاری صحیح و اصلاح قوانین و حل مسائل و مشکلات موجود و پیش رو کشور نقش آفرینی کنند و همچنین نظارت موثری بر اجرای قوانین، داشته باشد.

شایان ذکر است ؛افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام ، ماحصل حضور و مشارکت مردم در انتخابات است که توان رایزنی های بین المللی سیاست خارجی در راستای تحقق منافع ملی کشور، را به طور چشمگیری بالا می برد./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.