• امروز : یکشنبه - ۲۶ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 14 April - 2024
4
مدیر کل بیمه سلامت،

۱۱۸ زوج نابارور ایلامی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند

  • کد خبر : 1250
  • 07 آبان 1401 - 12:55
۱۱۸ زوج نابارور ایلامی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند
مدیر کل بیمه سلامت ایلام گفت: ۱۱۸ زوج نابارور در سطح استان با اعتبار سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال از خدمات بیمه سلامت ایلام بهره مند شدند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ نورالدین رحیمی روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان بمناسبت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: پرداخت هزینه سالانه ۹۲۰ پرونده خسارت متفرقه بیمه شدگان در مراکز غیر طرف قرارداد به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال و اجرای طرح دارویار از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی افزود: پرداخت هزینه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار مراجعه سالانه بیمه شدگان به مراکز پزشکی استان به مبلغ بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال بابت هزینه های سطحی یک روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و پرداخت ۵۰ میلیارد ریال بابت هزینه های سطح یک بیمه نظام ارجاع شهری نیز از خدمات این سازمان است.

رحیمی با بیان اینکه سالانه مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال بابت ساماندهی سهم ارز دارو پرداخت شده است، گفت: پوشش سهم ارز ۳۰۰ قلم داروغیر بیمه ای و تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت و افزایش تعداد بیماری های خاص تحت حمایت در این سازمان صورت گرفته است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت ایلام، استقرار و راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه از دیگر اقدامات در راستای روزآوری خدمات بیمه ای بود که با موفقیت در صد درصد مراکز پزشکی استان اجرا شد.

وی ادامه داد: بیمه سلامت ایلام ۳۶۶ هزار و ۵۹۵ نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت استان ایلام در قالب صندوق بیمه کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، بیمه سلامت همگانی، ایرانیان و تمام بیماران خاص را در قالب صندوق بیماران خاص تحت پوشش خود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام اظهار داشت: اجرای بیمه مناطق کم برخوردار و بیمه نبودن ۱۸ هزار نفر و بیمه نمودن سه دهک اول درآمدی جامعه به صورت رایگان و بدون نیاز به حضور افراد از دیگر خدمات این سازمان است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۷۶ درصد از جمعیت بیمه شدگان استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: همچنین مادران در دوران بارداری و شیردهی و فرزندان آنها تا پایان پنج سالگی در قالب ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

به گفته وی، به منظور رفاه حال بیمه شدگان و افزایش دسترسی به خدمات سلامت این اداره با تمام مراکز پزشکی اعم از پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، داروخانه، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و مراکز توانبخشی ارائه کننده خدمات به معلولین بهزیستی، درمانگاه، بیمارستان، مراکز ترک اعتیاد و غیره همکاری قرارداد منعقد نموده است.

مدیرکل بیمه سلامت تصریح کرد: همچنین به منظور اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در سطح استان، ۵۱ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و ۹۷ پزشک خانواده، ۶۷ ماما و ۴۵ پزشک خانواده شهری قرارداد همکاری منعقد شده است.

رحیمی از افزایش خدمات دهی به بیمه‌شدگان و افزایش ساعات کاری ارائه خدمات بیمه ای خبر داد و گفت: متناسب سازی زمان ارائه خدمات بیمه‌ای با زمان فعالیت بیمه‌شدگان و رفع محدودیت ارائه خدمات در ساعات اداری این اداره با اقدامات مناسب و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، تکنولوژی و فناوری روز خدمات بیمه ای خود را با همکاری ۲۴ دفتر پیشخوان خدمات رسانی درسطح شهرستان‌ها و بخش ها در ساعات صبح و عصر توسعه داده و به همین منظور به ازای هر ۱۵ هزار نفر با یک دفتر پیشخوان قرارداد همکاری منعقد نموده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام، واگذاری خدمات تایید دارو به داروخانه های سطح استان و راه اندازی سامانه تایید دارو و خدمات و مدیریت نشان بیماری ها را از دیگر خدمات بیمه سلامت عنوان کرد که بدون محدودیت زمانی با استفاده از فناوری روز ارائه می شود.

وی تصریح کرد: تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت و افزایش تعداد بیماری های خاص تحت حمایت و فرانشیز رایگان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در بیمارستان های استان با رعایت نظام ارجاع و اجرای پروژه ارسال و تبادل الکترونیکی اسناد بستری در بیمارستان ها و پوشش ۵۹ قلمخدمات توانبخشی ستاره دار برای معلولین بهزیستی و پوشش هزینه خدمات بستری از ابتدای بستری برای افرادی که قبل از ترخیص اقدام به فعال نمودن بیمه نامه خود می نمایند از دیگر اقدامات بیمه سلامت استان است.

سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه پایه درمان کشور نقش بسزایی در نظام سلامت جامعه ایفا می کند و همواره از اهداف خود را با تمرکز بر حمایت از محرومان واقعی و هدایت یارانه بیمه سلامت به سمت گروه های نیازمند سطح بندی خدمات و رعایت نظام ارجاع پوشش بیمه سلامت همگانی در حمایت از زوجین نابارور حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج حمایت از برنامه جوانی جمعیت و غیره تدوین و اجرا نموده است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.