• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

۱۹ ایستگاه نیمه تمام پمپاژ آب در استان وجود دارد

  • کد خبر : 1873
  • 20 آذر 1401 - 15:53
۱۹ ایستگاه نیمه تمام پمپاژ آب در استان وجود دارد
نماینده شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سهم دهلران از سامانه گرمسیری از چهار به هشت هزار هکتار از مطالبات جدی است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ بهزاد علیزاده روز یکشنبه در نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر جهاد کشاورزی با کشاورزان و دامداران دهلرانی اظهار داشت: کشاورزی در استان ایلام به لحاظ تعداد بهره بردار ، ظرفیت ها و قابلیت ها مهم است و در عین حال مشکلات و موانع زیادی در این حوزه داریم.

وی اضافه کرد: مشکلات کشاورزان و بهره برداران در این سفر بیان شد و امیدوارم در جلسه آینده کمیسیون با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نیرو و استاندار بتواینم به بخشی از مصوبات عمل و راهکارهای عملیاتی ارائه دهیم.

نماینده شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در آستانه تدوین برنامه هفتم و قانون بودجه سال ۱۴۰۲ هستیم و این آمارها و اطلاعات می تواند به حل مشکلات کشاورزی استان کمک کند.

علیزاده به سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به شهرستان های حوزه جنوب اشاره کرد و یادآور شد: احداث ایستگاه پمپاژ برتش و پهله و پرچینه از سال های دور شروع شده و هنوز به سرانجام نرسیده اند، تلاش می کنیم فاز اول ایستگاه پمپاژ برتش در اولین فرصت بهره برداری و برای فاز دوم هم اعتبار گذاشته شود و در پهله و پرچینه هم امیدواریم تامین اعتبار صورت بگیرد.

علیزاده گفت: ۱۹ ایستگاه نیمه تمام پمپاژ آب در استان وجود دارد که ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آنها نیاز است و پیشنهاد شده از محل تهاتر اموال وزارت جهاد با قرارگاه خاتم الانبیاء این ۱۹ ایستگاه پمپاژ لحاظ شود.

وی افزود: برای اتمام پروژه سامانه گرمسیری و افزایش سهم تخصیصی دهلران از سامانه گرمسیری نیز پیگیری های شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب برای اراضی منطقه دشت عباس و اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هم پیشنهاد شده ۱۱ هزار هکتار حوزه شهرستان دهلران تامین اعتبار و مورد بهره برداری قرار گیرد و مجموعه این اقدامات به رونق کشاورزی و تولید و اشتغال در دهلران موثر است.

علیزاده یادآور شد: موقعیت دهلران و ظرفیت های کشاورزی آن واجد شرایط داشتن پایانه صادرات محصولات کشاورزی به سمت عراق است و آزادراه پل زال به چیلات هم از فرصت هایی که در آینده نصیب شهرستان می شود و ما از بخش خصوصی حمایت می کنیم.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.