• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

آقای استاندار؛ دفاع از شهرداری ایلام و چشم پوشی از تخلفات شورا اجحاف در حق شهروندان است

  • کد خبر : 2133
  • 11 دی 1401 - 21:30
آقای استاندار؛ دفاع از شهرداری ایلام و چشم پوشی از تخلفات شورا اجحاف در حق شهروندان است
شاید یکی دلایل مهم در اغما رفتن شهرداری ایلام و تبدیل شورای شهر به محلی برای باج و باج خواهی و بدنبال آن کیسه دوزی و منفعت طلبی و چشم پوشی از تخلفاتی باشد که شما با حمایت هایتان، یک حاشیه ای امن برای آنها بنا کردید.

هاوار زاگرس ؛مجتبی قیطاسی :این روز ها استان ایلام میزبان آلاله های گمنامی است که پس از ۳۰سال دوری به آغوش وطن بازگشتند ، شهدای که با گذشت از مال و خانواده های خود، جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و پا در میدان حق عیله باطل نهادن تا یک وجب از این آب و خاک به دست دشمنان خونخوار و اهریمن صفت نیفتد و با جان فشانی های خود درس ها از ایثار و فداکاری را به ما آموختند.

جناب استاندار شما از سخنراننان اصلی در مراسمات مرتبط به شهدا در روزهای اخیر بودید که از بصیرت و آگاهی شهدا در انتخاب راه خود سخن گفتید و چگونه با کنار زدن پست، مقام، آمال و آرزوهای خود با تبعیت از فرامین الهی با یقین و ایمان کامل به شهادت و لقاء الله رسیدند.

آقای استاندار، قطعا بدرستی می دانید، تمام مسئولین این کشور مدیون خون تک به تک شهدا هستید، شهدای که با هدفی والا جان دادند تا آرامش، امنیت و رفاه برای هم وطنانشان به ارمغان بیاورند و آنها بدرستی دین خود را ادعا نمودند و امروز با مشتی از استخوان های در هم شکسته بی نام نشان به کشور بازگشتند.

اما آیا مدیرانی که در سایه امن این شهدا به ریاست و پشت میز نشینی رسیدن به وصیت شهدا گوش فرا داده و ادامه دهنده راه و منشا آنها بوده اند ؟

آیا خدمت صادقانه به مردم که ولی نعمتان این نظام هستند را در سرلوحه کاری خود قرار داده اند ؟

جناب استاندار شما به عنوان عالی ترین مقام دولت در استان ایلام و اتفاقا سابقه حضور در جبهه های دفاع مقدس نیز در کارنامه دارید نباید شاهد جانبداری های ناحقی از سوی جنابان باشیم و با دفاع از عملکرد نداشته برخی مدیران حاشیه امن برای آنها مهیا سازید.

در ماه ها و هفته های گذشته در جلسات مختلف شاهد جانبداری ناحق شما ازشهردار ایلام و به تبع آن شورای شهر بوده ایم، دفاع ای که تنها توجیحی بیش برای عملکرد غیر قابل قبول شهردار ایلام نبوده است.

البته شاید یکی دلایل مهم در اغما رفتن شهرداری ایلام و تبدیل شورای شهر به محلی برای باج و باج خواهی و بدنبال آن کیسه دوزی و منفعت طلبی و چشم پوشی از تخلفاتی باشد که شما با حمایت هایتان، یک حاشیه ای امن برای آنها بنا کردید.

این رسانه در مطالب اخیر (شورای شهر پرحاشیه و شهردار در حاشیه/وقتی منافع شهروندان قربانی سیاست های منفعت طلبانه می شود ) و دیگر دغدغه مندان به تخلفات شورای شهر و شهرداری ایلام ورود کردند اما تنها واکنش عالی ترین مقام استان به این موضوع دفاع از شهردار ایلام بوده و شاید آن دفاع هم بی دلیل نبوده است. اجرایی مصوبات رییس جمهور در محله کارخانه نمک شهر ایلام با مشارکت شهرداری در آستانه سفر دوم رئیس جمهور برای بالا بردن آمار تحقق مصوبات و یا… و آسفالت تمامی محوطه استانداری ایلام با قیری که باید در کوچه و پس کوچه های ویران حاشیه شهر ایلام مصرف می گردید را جز عملکرد ایشان تلقی نموده اید البته باید گفت امورات استانداری مقدم با امورات شهروندان است .باید توجه داشت هواداران ، شهردار ایلام را خدمتگزاری بی منت می‌خوانند !! و می‌فرمایند تعهد و تخصص آن زبان زد عام و خاص است!! و به تبع آن از حمایت عالی ترین مقام دولت در استان نیز برخوردار است.

شهردار ایلام با بی اعتنایی تمام به نص صریح قانون در اسکان شهرداران غیر بومی در حومه شهر محل خدمت، خیلی وقت پیش توسط شورای شهر برکنار و به دنبال ترک فعل های متعدد باید از ادامه فعالیت در شهرداری ایلام جلوگیری به عمل می آمد، اینا به کنار تبدیل کردن شهرداری ایلام به محلی برای باج و باج خواهی، تاراج بردن منابع و اجازه عرض اندام برخی شورایان برای دخالت در امورات شهرداری با به حاشیه بردن منافع شهروندان نیز بماند.

شاید در هر شهر دیگر از کشور تخلفات محرزی در شهرداری و شورای شهر آن صورت می‌گرفت استاندار آن استان با اقتدار تمام طبق آیین نامه اجرایی هیأت حل‌اختلاف و رسیدگی به شکایات و تخلفات شوراها در راستای عزل شهردار و انحلال شورای شهر آن شهر اقدامی صورت می‌گرفت.

برخی از اعضای شورای شهر ایلام از زمان انتخابات و غیبت برای از حد نصاب خارج کردن جلسات شورا برای انتخاب شهردار تا مصوبات جنجالی و اختلافات منافعی و رانت های پنهانی تیتر یک رسانه های استان بودند.

برخی از آن تخلفات توسط یکی از اعضای شورا در گفتگو اخیر با خبرنگار ما (نایب رئیس شورای شهر ایلام به برخی موضعگیری ها پاسخ داد : سیستم نظارتی کی می خواهد به حاشیه های شورای شهر و شهرداری ورود کنند ؟!) به تایید رسانده است .

امید است استاندار ایلام برای حمایت از منافع مردم و شهروندان چتر حمایت خود از سر شهردار ایلام برداشته و تخلفات شهرداری و شورای شهر از مسیر قانون و همکاری دستگاه نظارتی تا زمان وصول نتیجه پیگیری نمایند./ط

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.