• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
امام جمعه ایلام،

آمریکا برخلاف گذشته دیگر قدرت برتر، تصمیم ساز اول و کدخدای جهان نیست

  • کد خبر : 1374
  • 13 آبان 1401 - 18:26
آمریکا برخلاف گذشته دیگر قدرت برتر، تصمیم ساز اول و کدخدای جهان نیست
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه امروز ایران از بازیگران اصلی نظم نوین جهانی است، گفت: آنچه آمریکا با همکاری موساد و برخی کشورهای عربی منطقه در کشورمان انجام می دهد بیانگر اوج ضعف و ناتوانی آنان است، چرا که جهان سلطه شهامت رویایی با ایران را ندارند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: به اذعان تحلیلگران آمریکایی، تحریم ها جوابگو نبوده است و آنها توان مبارزه نظامی با ایران را ندارند و از راه فتنه و تبلیغات وارد عمل شده اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دانش آموزان اظهار کردند که استراتژی های کنونی جهان در حال تغییر است و آمریکا برخلاف گذشته دیگر قدرت برتر، تصمیم ساز اول و کدخدای جهان نیست.

خطیب نماز جمعه ایلام یادآور شد: جمهوری اسلامی بدون تردید با بهره مندی از نعمت های سرشاری چون نیروی انسانی مستعد و نخبه، منابع طبیعی و تاریخی، موقعیت استراتژیک جغرافیایی و از همه مهمتر حکومت جمهوری بر پایه مردمی و رهبری یکی از بازیگران اصلی نظم نوین جهانی است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار ادامه داد: نشانه های افول آمریکا شکل گرفته و دچار چالش های عدیده ای در داخل و خارج کشورش شده و برای دستیابی به اهداف شوم خود به هر دست آویزی چنگ می زند که از جمله این موارد ایجاد ناامنی و آشوب در کشور ایران است، البته با خطاهای مناسباتی و راهبردی از جمله عفاف زادیی و بدبین کردن نسل جدید از انقلاب سعی داشت مردم ایران را با خود همراه سازد، اما موفق نشد.

وی افزود: آمریکا با شگردهایی در قالب جنگ ترکیبی در فضای حقیقی و مجازی به میدان آمده و با وجود جنگ گسترده رسانه ای و تبلیغاتی در ایران، اما این هجمه های سمی بر مردم تاثیرگذار نبود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: اقدام ناپخته، کور، فرسایشی و بی نتیجه نشان از خطاهای محاسباتی دشمنان است و تهدید آنها به فرصتی برای شناسایی مهره های داخلی و خارجی و قدرت اشراف اطلاعاتی ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به شرایط کشور سوریه یادآور شد: مزدوران و خائنان با ایجاد التهاب در این کشور جوانان فریب خورده را با خود همراه ساختند تا با توجه به فضای شکننده سوریه، داعش با چراغ سبز آمریکا بر سوریه حاکم شد و امنیت، زیرساخت ها و اقتصاد این کشور را ویران و به ناموس آنها تسلط پیدا کردند ولی با حضور به موقع سردار سلیمانی و فرمان رهبری سوریه نجات پیدا کرد.

وی با تاکید بر این نکته که هرجا ناامنی ایجاد شد، امنیت و آزادی از بین می رود، اظهار داشت: جوانان و نوجوانان با مطالعه پیشینه حضور داعش در سوریه و عراق و جنایات شوم این گروهک از ماهیت فتنه های اخیر در کشور و برنامه هایی که برای ایران در نظر دارند، آگاه خواهند شد.

وی افزود: پروژه جنگ فتنه گرانه و ترکیبی دشمن شکست خورد و مردم فهیم و بصیر با وجود مشکلات، انتظارات و اعتراضات خود از مسوولان، اما با آشوب گران همراه نشدند ، رسانه ها و خواص باید نسبت‌ به اغتشاشگران و هنجارشکنان اعلام موضع قاطع کرده و آنها را به عنوان مزدوران دشمن معرفی کنند و باید مرز معترضان و جوانان و نوجوانان فریب خورده تبلیغات دشمن از آشوبگران جدا شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به کلام رهبری مبنی بر اینکه انتقام خون شهید سلیمانی به قوت خود باقی است، تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است هرجا مردم و مسوولان به صحبت ها و رهنمون های مقام معظم رهبری عمل کردند، موفق بودند و تخطی از صحبت های ایشان برای کشور مشکل ساز بوده است.

خطیب نماز جمعه ایلام یادآور شد: در زمینه جهاد تبیین بین نسل جوان و نوجوان کوتاهی شده است و اصحاب رسانه، دستگاه ها و خواص وظیفه دارند دستاوردهای انقلاب را به مردم معرفی کنند.

وی ضمن تقدیر از خویشتن داری و مدارای نیروی انتظامی با آشوب گران و فریب خوردگان، گفت: مردم ولایی و با بصیرت ایران اسلامی امروز با حضور خودجوش و گسترده در راهپیمایی ۱۳ ابان با اغتشاشگران اتمام حجت کردند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.