• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
6
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام؛

افتتاح اولین و پیشرفته‌ترین واحد تصفیه‌خانه پساب شیمیایی کشور در پتروشیمی ایلام

  • کد خبر : 2126
  • 11 دی 1401 - 15:46
افتتاح اولین و پیشرفته‌ترین واحد تصفیه‌خانه پساب شیمیایی کشور در پتروشیمی ایلام
اولین و پیشرفته‌ترین واحد تصفیه‌خانه پساب شیمیایی کشور به همت متخصصان داخلی و در راستای حفظ محیط زیست امروز (یکشنبه) در شرکت پتروشیمی ایلام راه‌اندازی شد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ در آیینی و با حضور نشان‌زاده، معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، قانعی، مدیرعامل پترول و گرشاسبی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام، پروژه ساماندهی پساب فوق شور مجتمع پتروشیمی ایلام با استفاده از سیستم ZLD برای نخستین بار در ایران افتتاح شد.

سید غلامحسین گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در این آیین گفت: اولین و پیشرفته‌ترین واحد تصفیه‌خانه پساب شیمیایی کشور به همت متخصصان داخلی و در راستای حفظ محیط زیست ، احترام به حقوق شهروندان و بازیابی ۱۰۰ درصد پساب تولیدی ناشی از فرآیندها و استفاده مجدد راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از اول شهریور ۱۳۹۹ با ظرفیت ۳۵،۵ متر مکعب بر ساعت آغاز شد، افزود: برای اجرای این طرح ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری شده است.

گرشاسبی به بحران کم آبی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای پروژه فوق پیشرفته و دانش بنیان پروژه تخلیه مایع صفر (Zero-Liquid Discharge) یا به اختصار ZLD ، خروجی پساب شرکت پتروشیمی ایلام به صفر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام افزود: این پروژه یک روش ابداعی و جدید به منظور بازیافت حداکثری پساب‌های املاح بالای باقی مانده از آب شیرین‌کن‌های متداول با راندمان بسیار بالا می‌باشد./ط

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.