• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

اهمیت دشمن شناسی در خنثی سازی حربه های دشمن

  • کد خبر : 894
  • 08 دی 1400 - 11:09
اهمیت دشمن شناسی در خنثی سازی حربه های دشمن

هاوار زاگرس ،مجتبی قیطاسی :: با از جان گذشتگی جوانان این وطن و با سپر کردن سینه های خود در مقابل تیر و توپ دشمنان ایران و رهبری والای حضرت امام خمینی، انقلاب اسلامی به ثمر نشست، نظام ایران اسلامی امروز با پایبندی بر اصل دموکراسی و بیداری اسلامی، به مرحله حساس و قابل توجه […]

هاوار زاگرس ،مجتبی قیطاسی :: با از جان گذشتگی جوانان این وطن و با سپر کردن سینه های خود در مقابل تیر و توپ دشمنان ایران و رهبری والای حضرت امام خمینی، انقلاب اسلامی به ثمر نشست، نظام ایران اسلامی امروز با پایبندی بر اصل دموکراسی و بیداری اسلامی، به مرحله حساس و قابل توجه رسیده که بدنبال آن سنارویو های فتنه انگیر دشمن را بیش از هر زمان دیگری برای براندازی این نظام مقدس دوچندان کرده است .

این انقلاب هر روز با ترفندها و نیرنگ های جدید دشمن رو در رو است فتنه های که اصل و اساس اسلام و قرآن نشانه رفته اند. این دشمنان از اوایل انقلاب ۵۷ تا به امروز و از جنگ سخت افزای و جنگ تحمیلی گرفته تا تهاجم وشبیخون فرهنگی و جنگ نرم امروز ،کماکان به دشمنی های پلید خود ادامه دادند.

امروزکلیت نظام به این تعقل رسیده که با جنگ وسیعی روبرو است که حد و مرزی برای آن نمی توان شناخت . جنگی که خبری از لشکری کشی و جنگ افزار و خط و مرزی نیست ، بلکه بر بستر مجازی است و از آن می توان به عنوان رسانه‌های نوین نام برد تا با استفاده از آن تمدن نوین غیر اسلامی را در جامعه ایرانی ترویج و توسعه نمایند.

در این راستا بصیرت افزایی همراه با روشنگری از ضرورت جامعه اسلامی است بصیرتی که مبتنی بر تکیه عقل، تکیه بر افزایش علم و دانایی و تشخیص راهبردهای دشمن باشد که در مسیر دشمن شناسی در کنار بصیرت افزایی مفهوم و منطق جدی و جدیدی به خود می‌گیرد.در واقع در دشمن شناسی، شناخت هدف و تشخیص مسیر و شناسایی کارکرد دشمن از راهبردهای کاربردی بصیرت است تا بر این اساس استراتژی تقابل به هنگام با دشمن همراه با تفکر و راهکارهای نظری و عملی تقابل تدوین و اجرایی شود.

باید توجه کرد امروز نظام ایران اسلامی برای مقابله با دشمنان داخلی و خارجی در راستای مبارزه با چیستی و چرایی های جنگ نرم با سه مبحث بصیرت، دشمن شناسی و مطالبه گری روبرو است .دشمن امروز در جنگ نوین نه با استفاده جنگ افزارهای سخت بلکه با روش های جنگ نرم که می توان از فضای حقیقی و مجازی رسانه‌ای از آنها نام برد در حال بکار گیری علیه ایران اسلامی است و جریان نفوذ از هر فرصتی برای حربه زندن به نظام جمهوری اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن ان با دگرگون سازی افکار عمومی در حال ایجاد دو دستگی بین امت و حاکمیت است.

بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم اصفهان فرمودند:همه‌ی جوانهای عزیز ما بدانند که دشمنان بیکار نمی‌نشینند، نقشه میکشند؛ هنر این است که نقشه‌ی دشمن را،‌ توطئه‌ی دشمن را، نقطه‌ای را که آماج حمله‌ی ‌دشمن است، بشناسیم و برای مواجهه‌ی با او، برای مقابله‌ی با او، برای خنثی کردن کار دشمن، طرح داشته باشیم، انگیزه داشته باشیم، فکر داشته باشیم. وادادگیِ در مقابل دشمن، دروازه‌ی همه‌ی آسیب‌هایی است که بر یک کشوری وارد میشود. ما میخواهیم کشورمان را به برکت اسلام به اوج برسانیم؛ ما میخواهیم ملّت ایران را -آن‌چنان که شایسته‌ی این ملّت است- به نقطه‌ای برسانیم که الگو باشد؛ نه‌فقط برای دنیای اسلام و ملّتهای مسلمان، بلکه برای بشریّت؛ خب این کار بزرگی است، این راه دشوار و طولانی‌ای است. دشمن اسلام نمیخواهد که نام اسلام یک‌چنین عظمت و شکوهی پیدا کند؛ دشمن شیعه هم نمیخواهد؛ بنابراین می‌‌نشینند توطئه میکنند، می‌نشینند فعّالیّت میکنند، می‌نشینند نقشه میکشند. نباید از نقشه‌ی آنها غافل شد.


با توجه به بیانات رهبر انقلاب امروز باید به اصل بصیرت و دشمن شناسی توجه ویژه ای شود که یکی از مسیر های که می توان دشمن را در آن یافت و به شناخت هر چه بیشتر ما برای خنثی سازی توطئته های آن کمک کند، رسانه های گروهی است ؛ رسانه های گروه ای امروز به عنوان مهمترین ابزار ارتباطی مردمان جهان نقشی اساسی را به یدک می کشند و ماهواره، تكمیل كننده نیاز فزاینده بشر برای گسترش روابط بین جوامع مختلف است، اما این تكنولوژی مورد سواستفاده قرار گرفته به گونه ای كه دشمنان داخلی و خارجی برای القای اهداف و پیام های خود، از امواج ماهواره ای استفاده کرده برای وارنه جلو دادن واقعیت ها به موضوع های فرعی ، سطحی و حاشیه ای می پردازند .

دخل و تصرف دولت های آمریكا و انگلیس و برخی باندهای سیاسی و اقتصادی وابسته به جنبش صهیونیستی و سعودی در برنامه های ماهواره ای فارسی زبان خارج از كشور، امری كاملا مشهود و قابل توجه است. این امر، موجب شده است كه كار و مسئولیت حرفه ای رسانه، جای خود را به مردم فریبی، تحریف و تخریب، وارونه نشان دادن واقعیت های جامعه و در نهایت زوال معقبولیت و وابستگی مردم به بیگانگان را رواج دهد.

اصلی ترین زمینه فعالیت كانال های فارسی زبان بر پخش موزیك، فیلم، خبر، تحلیل، گزارش و برنامه های سرگرمی متمركز شده كه حداکثر آنها با اهدف سودجویانه و برای تاثیرگذاری بر مخاطب ایرانی تدوین و مونتاژ شده و سعی در پمپاژ واقعیاتی به دور از ذهن مخاطبان در حوزه مسائل فرهنگی،اجتماعی ، سیاسی ، اخلاقی و اعتقادی را بدنبال دارند.

یکی از شیوه های مهم كه همواره مورد توجه و بهره گیری سرشبکه های اصلی رسانه های فارسی زبان خارج از مرز های كشور بوده تحریف و دستكاری اخبار است زیرا دشمنان می دانند كه مخاطبان، دسترسی كامل و لازم را به منابع موثق پیام ها ندارند. این عناصر با استفاده از ظرفیت ها خود اقدام به تبلیغ و جا انداختن تفکرات ضد ایرانی می کنند.

با به کارگیری از برخی تكنیک های خبری در پوشش اخبار با وارنه جلو دادن واقعیت ها سعی در به انحراف کشاندن ذهن مخاطبین فارسی زبان با روش های ازجمله ایران هراسی یا اسلام هراسی ، خشونت ، پنهان کاری ، منبع نقاب دار و مجهول با بیان اینکه منبعی كه خواست نامش فاش نشود ،سعی در آن دارند آنچه که خود می خواهند را بنا کنند نه آن چیزی که كه واقعیت دارد.

تضعیف نمودن ارکان اصلی نظام و حاكمیت ملی، نهادهای مدنی، شعارها و آرمان های ملت ایران مانند جمهوریت، اسلامیت، استقلال، آزادی، تحریك قومیت ها به تجزیه طلبی و … ازجمله دیگر محورهای رسانه های ماهواره ای فارسی زبان بوده و هست كه همبستگی ملی را نشانه در تیررس خود قرار داده و با ایجاد بحران سیاسی هدف خود را دنبال می کند .

و با کاشت بذر یاس ، ناامیدی و دلسردی در میان مردم، بزرگ سازی كمبودها و نارسایی ها و تضعیت نقاط قوت و پیشرفت ها ، پیاده سازی طرح تشدید اختلافات بین مقامات و قطبی كردن جامعه، تخریب شخصیت های سیاسی از جمله اقداماتی است که از طرف رسانه های فوق ذکر در تیشه به ریشه گذاشتن رشته های همبستگی دینی و ملی و كاهش مشاركت و بروز و تعمیق انواع بحران های سیاسی، تاثیرگذار است./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.