• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام؛

اواخر هفته جاری آسمان مناطق مختلف استان بارانی می‌شود

  • کد خبر : 2138
  • 12 دی 1401 - 17:42
اواخر هفته جاری آسمان مناطق مختلف استان بارانی می‌شود
رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: اواخر هفته جاری آسمان مناطق مختلف استان بارانی و ناپایدار خواهد بود که از قدرت مناسبی برخوردار بوده است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ مجتبی میهن پرست روز دوشنبه اظهار داشت: سامانه قوی بارشی از اواسط روز چهارشنبه هفته جاری فعالیت های جوی خود را آغاز می کند و این ریزش ها تا جمعه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: عمده بارش ها در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهد بود و در طول روز جمعه نیز با توجه به وجود رطوبت در هوا بارش ها به صورت پراکنده و تضعیف شده است.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام ادامه داد: طبق بررسی نقشه های ماهواره ای دامنه پراکنش این سامانه کل استان را در بر می گیرد اما شدت بارش ها در برخی نواحی شمالی و جنوبی استان بیشتر از سایر مناطق است.

میهن پرست یادآور شد: بارش باران، رگبار، رعد و برق، مه آلودگی در گردنه ها و نواحی پست، وزش باد، احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر از جمله پیامدهای جوی این سیستم خواهد بود.

وی در مورد دمای هوا نیز توضیح داد: مدت فعالیت سامانه دمای روزانه افت محسوس و بعد از عبور موج بارشی دمای شبانه و صبحگاهی کاهش پیدا می کند و یخبندان صبحگاهی تشکیل می شود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام اضافه کرد: آبگرفتگی مسیل ها و معابر، طغیان رودخانه ها و لغزندگی مسیرها از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

میهن پرست باتوجه به شدت بارش ها باید دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری از حوادث احتمالی آماده باش شوند.

وی از عموم مردم خواست از حضور در حریم رودخانه ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و تردد غیر ضروری اجتناب و رانندگان هنگام عبور از جاده های کوهستانی و گردنه ها باتوجه به لغزندگی و مه آلودگی طول مسیر با احتیاط و همراه داشتن تجهیزات ایمنی رانندگی کنند.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی گفت: این مدت باتوجه به افت دما و سردی هوا مشترکان نسبت به مدیریت مصرف حامل های انرژی دقت نظر داشته باشند.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بیشترین بارش باران مربوط به شهرستان آبدانان با ۲۰۹ میلیمتر و کمترین بارندگی متعلق به مهران با ۵۲ میلیمتر بوده است./ط

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.