• امروز : جمعه - ۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 24 May - 2024

تازه های خبری

جاده پدافندی مهران تا قبل از اربعین ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد آیا در دانشگاه علوم پزشکی ایلام قحط الرجال است ؟ / شنیده ها حاکی از این است که یک نفر با سابقه ۲ سال استخدام پیمانی قرار است به عنوان مهمترین معاونت دانشگاه که به نوعی قایم مقام رئیس دانشگاه می باشد، ابلاغ زده شود/ آیا معیار انتخاب مسئول بالاترین درجه علمی دانشگاه، صرفاً اصلاح طلب بودن است؟ با متصرفان اراضی ملی با قاطعیت و بدون اغماض برخورد می شود آقایان مسئول چه مصلحتی بالاتر از سلامت مردم است، لطفا بیماران را آواره شهرها نکنید ! خطاب به مسئولین استان؛ به حاشیه دلالان در پایانه مرزی مهران پایان دهید /امنیت جانی و شغلی رانندگان پایانه مرزی مهران در خطر است /چرا مراجع امنیتی در جمع آوری چند دلال عاجزند؟ ۳۶.۵ درصد از کارکنان استان را بانوان در نظام اداری استان تشکیل می‌دهند آیا شهردار غیر بومی ، کشتی به گل نشسته شهرداری دهلران را در مسیر قرار می دهد ! “از” بکارگیری نیروهای غیربومی ذی نفوذ” تا” سرگردانی قبول شدگان آزمون ان جی ال دهلران

11

بازگشت به سر خط پیاده رو طالقانی شهر ایلام!

  • کد خبر : 743
  • 26 شهریور 1400 - 19:25
بازگشت به سر خط پیاده رو طالقانی شهر ایلام!
به این سوال نیز باید پاسخ داده شود که اگر قرار بود سعدی شمالی مسیری برای کاهش بارترافیکی مرکز شهر مورد توجه قرار گیرد ،چراقبل از اجرای طرح پیاده راه ، موضوع مهم ترافیکی درآن لحاظ نشد،تاپس از تخریب آسفالت و ایجاد پیاده راه دوباره فکر تغییر کاربری پیاده راه به خیابان وبازگشت به نقطه سرخط !!در اذهان تصمیم گیران خطور نماید ؟!

هاوار زاگرس ::بررسی وضعیت کلی شهر ایلام بعنوان مرکز و بزرگترین شهر استان از حیث مبلمان ،وضعیت معابر، فضای سبز و دیگر امکانات رفاهی ،بیانگر این واقعیت تلخ است که این شهر نسبت به دیگر مراکز استان ها یکی از فقیرترین هاست. هر چند در دوره اخیر مدیریت شهری ،اقدامات مناسبی را در حوزه عمرانی و زیبا سازی شاهد بودیم، اما همچنان این شهر با فاصله چشمگیری از دیگر شهرها قرار داشته و نتوانسته در تراز شان و جایگاه شهروندان ایلامی قرار گیرد.

یکی از طرح های رفاهی و عمرانی که این سال‌ها توانست قلب شهر را دگرگون نماید ،تبدیل خیابان طالقانی و سعدی شمالی و جنوبی به پیاده راه بود.طرحی که به ظاهر رضایتمندی شهروندان ایلامی را به دنبال داشت ،اما در دل خود انبوهی از مشکلات و گره های ترافیکی خیابان های اطراف را جای داده است .

اگر کارشناسان و برنامه ریزان حوزه عمران شهری در کنار تغییر کاربری این خیابان ها به عنوان مرکز شهر ،پیوست ترافیکی برای توزیع بار ترافیکی ناشی از حذف خیابان‌های مرکز شهر و تعبیه پارکینگ مناسب را لحاظ می کردند، می توانستیم اجرای این طرح را یکی از موثرترین و موفق ترین طرح های عمرانی شهری نام نهیم .

ممکن است با اجرای این طرح فضای دلنشینی بر مرکز شهر حاکم شده باشد، اما عدم توزیع بار ترافیکی ناشی از حذف خیابان ها ،تمرکز مراکز خرید و پزشکی در این نقطه از یک سو و نبود پارکینگ در محله های پیرامون وجریمه های دستی والکترونیکی مکرر رانندگان باعث شده تا شیرینی اجرای این طرح زیبا تحت شعاع قرار گیرد.اینکه امروز شهرداری به این نتیجه رسیده تا موقتا سعدی شمالی را به روی خودروها بازگشایی کند ،چیزی جز شکست ناشی از عدم مطالعه ترافیکی این نقطه معنا نخواهد شد.

کسانی که از حیث فنی دستی بر آتش دارند به درستی تایید می کنند زیرسازی پیاده راه سعدی شمالی از نظر استحکام توان تحمل خودروهای عبوری را نخواهد داشت و با اجرای مصوبه شورای ترافیک، در عمل تخریب این پیاده راه را به همراه خواهد داشت وباید گفت صدها میلیون تومان از منابع مردم که صرف ایجاد پیاده راه شد، باید بخاطر یک برنامه ریزی سوء اتلاف شود .

البته به این سوال نیز باید پاسخ داده شود که اگر قرار بود سعدی شمالی مسیری برای کاهش بارترافیکی مرکز شهر مورد توجه قرار گیرد ،چراقبل از اجرای طرح پیاده راه ، موضوع مهم ترافیکی درآن لحاظ نشد،تاپس از تخریب آسفالت و ایجاد پیاده راه دوباره فکر تغییر کاربری پیاده راه به خیابان وبازگشت به نقطه سرخط !!در اذهان تصمیم گیران خطور نماید ؟!

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.