• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
4
بازرس کل استان ایلام،

بر اساس قانون تجار و بازرگانان باید ارز حاصل از صادرات را در بازار نیمایی عرضه کنند

  • کد خبر : 1393
  • 15 آبان 1401 - 14:13
بر اساس قانون تجار و بازرگانان باید ارز حاصل از صادرات را در بازار نیمایی عرضه کنند
بازرس کل ایلام گفت: بدهی و فرار مالیاتی کارت های بازرگانی صادر شده در این استان به رقم ۲۳ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ مهدی اصلانی کرچی روز یکشنبه در نشست بررسی موانع و راهکارهای تقویت صادرات و رفع تعهدات ارزی بازرگانان اظهار داشت: بر اساس قانون تجار و بازرگانان باید ارز حاصل از صادرات را در بازار نیمایی عرضه کنند ، درحالیکه این موضوع بطور کامل محقق نمی‌شود که این مسئله در استان ایلام بیشتر از سایر مناطق نمود دارد.

وی افزود: میزان ایفای تعهدات ارزی در کشور حدود ۵۰ درصد است درحالیکه این مقدار در استان ایلام بر اساس آخرین ارزیابی ها تنها پنج درصد بوده است.

بازرس کل استان ایلام بر مشخص بودن دقیق میزان تعهدات ارزی ایفا نشده در استان تاکید کرد و یادآور شد: تمامی تجار و بازرگانان باید به تعهدات ارزی قانونی خود عمل کنند تا از مشوق های صادراتی و بخشودگی های تعیین شده بهره ببرند.

اصلانی کرچی تاکید کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته میزان تعهدات ارزی ایفا نشده در استان به رقم ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است که باید دلایل محقق نشدن آن توسط دستگاه های متولی مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته کارت های بازرگانی برای بسیاری از اشخاص صادر شده که صلاحیت لازم را نداشته و برخی افراد با سو استفاده از آنان عملیات صادرات و واردات انجام می دادند، اضافه کرد: هم اکنون بدهی و فرار مالیاتی ناشی از کارت های بازرگانی در استان به ۲۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بازرس کل استان ایلام بر لزوم برخورد قانونی با افرادیکه در این زمینه تعلل و خطایی مرتکب شده اند، تاکید کرد و اظهار داشت: توجه به ارایه خدمات الکترونیک در فرآیند صادرات و واردات ضمن شفاف سازی درآمدها و مقابله با فساد بسیاری از امور را تسهیل می کند.

اصلانی کرچی پایان آبان ماه را آخرین فرصت ایفای تعهدات ارزی عنوان کرد و یادآور شد: سازمان بازرسی نظارت تطبیقی بر روند صادرات و واردات را در دستور کار قرار داده تا بتواند ضمن حمایت از فعالان این حوزه از بروز فساد و تخلف جلوگیری و درآمدهای ناشی از این فعالیت نیز به خزانه دولت برگردد.

وی با اشاره به مشکلات برخی تجار و بازرگانان استان در زمینه بازگشت سرمایه در نتیجه صادرات به کشور عراق گفت: سرمایه گذاری مشترک با همسایگان می تواند به امنیت داد و ستد با طرف های خارجی کمک شایانی توجهی کند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.