• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
6
مدیرکل بهزیستی ایلام؛

بیشتر معلولان ایلام نزد خانواده ها نگهداری می شوند

  • کد خبر : 1826
  • 12 آذر 1401 - 12:18
بیشتر معلولان ایلام نزد خانواده ها نگهداری می شوند
مدیرکل بهزیستی ایلام بیان اینکه در این استان سهم معلولیت در مردان بیشتر از زنان است، گفت: بیش از ۶۰ درصد جامعه معلولان این استان را مردان تشکیل می دهند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حسین نورعلیوند روز شنبه به مناسبت ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع حدود ۱۷ هزار معلول این استان بیشترین تعداد مربوط به مردان است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود معلولیت جسمی، حرکتی عمده ترین نوع معلولیت در این استان را تشکیل می دهد بطوریکه بیش از سه هزار نفر از مجموع معلولان با این نوع معلولیت مواجه هستند.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: بعد از جسمی، حرکتی معلولیت های ذهنی، بینایی، شنوایی، روانی و صوت و گفتار به ترتیب بیشترین نوع معلولیت در این استان را تشکیل می دهند.

نورعلیوند با ذکر اینکه عمده معلولان استان در شهرستان ایلام سکونت دارند، یادآور شد: بعد از ایلام شهرستان های دره شهر، دهلران، چرداول، آبدانان، ایوان، بدره، مهران، ملکشاهی، سیروان و هلیلان بیشترین تعداد معلولان را دارند.

به گفته وی، افراد دارای معلولیت از طریق مراجعه به بهزیستی و تایید در کمیسیون معلولیت و یا شناسایی از طریق اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و شهری استان شناسایی شده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام مسائل ژنتیکی را عمده ترین علت معلولیت در این استان برشمرد و اضافه کرد: معلولان این استان در زمینه های مختلف درمانی، توانبخشی، تحصیلی، معیشت، ازدواج و … زیر پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به فعالیت ۶ مرکز شبانه روزی نگهداری افراد دارای معلولیت در این استان گفت: ۳۳۲ نفر از مجموع معلولان استان در این مراکز نگهداری می شوند.

وی بیان کرد: خوشبختانه به علت بافت سنتی حاکم در این استان عمده افراد دارای معلولیت در نزد خانواده ها نگهداری شده و این اداره کل از طریق پرداخت حق پرستاری به خانواده ها از این مددجویان حمایت مالی می کند.

وی همچنین از فعالیت ۹ مرکز حرفه آموزی افراد دارای معلولیت و ۲ کارگاه تولیدی، حمایتی در این استان خبر داد و گفت: آموزش های مختلف صنایع دستی در این مراکز به افراد دارای معلولیت ارایه می شود و در این مراکز ۳۲۵ نفر در حال کسب مهارت هستند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.