• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
استاندار ایلام ،

تلاش دولت افزایش تولید، کارآفرینی و بهبود وضعیت معیشت مردم است

  • کد خبر : 1396
  • 15 آبان 1401 - 14:21
تلاش دولت افزایش تولید، کارآفرینی و بهبود وضعیت معیشت مردم است
استاندار ایلام با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و سرمایه گذاری گفت: عملکرد بعضی از بانک ها راضی کننده نیست و تعداد پرداخت تسهیلات آنها پایین تر از سقف تعیین شده است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حسن بهرام نیا روز یکشنبه در جلسه شورای تبصره ۱۸ دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان ایلام اظهار داشت: از دستگاه ها و بانک ها انتظار می رود میزان پرداختی تسهیلات به متقاضیان را به بالای ۳۰ درصد افزایش دهند.

وی افزود: تعامل و همکاری بین مدیران و بانک ها موجب رفع موانع تسهیل گری برای متقاضیان اشتغال زایی و دریافت سرمایه گذاری می شود.

استاندار ایلام ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور، تلاش دولت افزایش تولید، کارآفرینی و بهبود وضعیت معیشت مردم است و دستگاه ها و بانک ها باید همسو با اهداف و برنامه های دولت اقدامات راهبردی انجام دهند.

بهرام نیا با بیان اینکه مردم ولی نعمت مسوولان هستند، تاکید کرد: عمده نارضایتی مردم در عدم توجه مدیران بانک ها به تقاضای پرداخت تسهیلات آنها است که بانک ها با تعلل خود خواسته های مردم را انجام نمی دهند.

وی اضافه کرد: سطح توقع مردم ایلام از بانک ها و درخواست تسهیلات آنها زیاد نیست و بانک ها از محل های منابع درآمدی خود این درخواست ها را اجابت کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: بخشنامه های تبصره ۱۶ با افزایش سقف تسهیلات راهگشای بخش سرمایه گذاری و فرصتی مناسب برای دستگاه های حمایتی است.

بهرام نیا افزود: یکی از مشکلات مهم عدم تمکین بانک های استان از دستورالعمل بانک مرکزی است که طبق بخشنامه ، بانک ها باید بعد از افتتاح و شروع به کار واحد تولیدی تسهیلات را تقسیط کنند، درحالیکه بانک های ایلام سه ماه بعد از پرداخت تقسیط می کنند.

وی به موضوع شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و ادامه داد: باید از طریق گسترش شرکت های دانش بنیان و آشنایی بیشتر دانش آموزان و دانشجویان با پارک های علم و فناوری، دانش تبدیل به علم و تولید محصولات تجاری شود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1396

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.