• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
امام جمعه ایلام ؛

توسعه و افزایش تولید صنایع دستی بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال زایی را در استان مرتفع می کند

  • کد خبر : 2449
  • 12 بهمن 1401 - 11:16
توسعه و افزایش تولید صنایع دستی بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال زایی را در استان مرتفع می کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: معنویت افزایی، ارتباط با خداوند، حضور در مساجد و فضاها و مناسبت های مذهبی و معنوی نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: برنامه، ‌فعالیت، پژوهش و تحقیقات باید متناسب با دیانت و فرهنگ دینی جامعه و دارای پیوست مذهبی و معنوی باشد.

وی با بیان اینکه زندگی ما به عنوان یک فرد مسلمان باید بر مبنای فرهنگ دینی و اسلامی باشد، افزود: نماز و معنویت افزایی یکی از زیرساخت های مهم برای رشد و تعالی جامعه و کاهش آسیب های جامعه است.

حجت الاسلام والمسلین کریمی تبار ادامه داد: نماز به عنوان یک اولویت مهم در بعد فرهنگی و اجتماعی نباید مورد غفلت قرار بگیرد و بدون شک افزایش میزان تاب آوری اجتماعی با نماز و صبر ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه کار نوعی عبادت در نزد خداوند محسوب می شود، یادآور شد: یکی از مسائل مهم مشکل فرهنگ کار در استان است که باید برای ترویج فرهنگ کار غیردولتی باید تلاش شود.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف استان در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال هم گفت: توسعه و افزایش تولید صنایع دستی بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال زایی را در استان مرتفع می کند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در برخی از حرفه های معمولی استان افراد شاغل غیربومی هستند که برای جبران این نقیصه باید ضمن مهارت پروری افراد بومی جویای شغل، فرهنگ کار را در جامعه نیز گسترش داد.

کریمی تبار با اشاره به اینکه یکی از مسائل دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد بی تفاوتی و کاهش اعتماد اجتماعی است، اضافه کرد: یکی از مصادیق توجه افراد جامعه به مسائل اجتماعی، احیا و ترویج سنت امر به معروف و نهی از منکر و بی تفاوت نبودن نسبت به معضلات و چالش های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی و سواد رسانه ای برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است و همراه با ورود یک فناوری باید فرهنگ استفاده درست از آن تکنولوژی نهادینه شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مردم این دیار نقش مهم و تاریخی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس داشته اند، افزود: نقش ایلام در دوران دفاع مقدس با توجه به آواره شدن مردم این دیار، مهاجر پذیری آنها، مقاومت و ایستادگی مردم در خطوط مقدم و پشت جبهه ها، حضور عشایر و طوایف این استان در دفاع از کیان اسلامی باید در سطح کشور معرفی و بیان شود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار یکی از اولویت های ساخت فیلم در استان ایلام را در زمینه جنگ و دفاع مقدس برشمرد و یادآور شد: فتح ارتفاعات میمک توسط عشایر غیور استان اولین پدیده تاثیرگذار در دوران ابتدایی دفاع مقدس است که زمینه ساز ایجاد استراتژی دفاعی در کشور شد.

وی ادامه داد: نقش عشایر در جنگ و همکاری آنان با ارتش، حادثه زمین فوتبال چوار و شهادت ورزشکاران، نقش آیت الله حیدری ایلامی و ساماندهی قوای مردمی برای دفاع از کشور و چادرنشینی و آوارگی آنها از جمله ویژگی های بارز دوران دفاع مقدس است که باید در قالب تولید یک فیلم هنرمندانه و شاخص و در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان ساخته شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: نقش استان ایلام در دوران دفاع مقدس مورد غفلت جدی قرار گرفته و باید از این ظرفیت مهم برای جلب نظر و ورود سرمایه گذاران به استان بهره گیری شود چرا که توسعه و ایجاد اشتغال در استان نیاز به حضور سرمایه گذار دارد.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شد موضوعات نماز و مسجد، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، فرهنگ کار، امر به معروف و نهی از منکر و آسیب های فضای مجازی در راس اولویت های این شورا در راستای فرهنگ سازی قرار گیرد./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.