• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
مدیرکل فرهنگ و ارشاد ایلام خبر داد؛

صدور ۹ پروانه نشر کتاب در استان / ۳۲۰ عنوان کتاب در استان چاپ شده است

  • کد خبر : 1021
  • 02 شهریور 1401 - 19:26
صدور ۹ پروانه نشر کتاب در استان / ۳۲۰ عنوان کتاب در استان چاپ شده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت : در یکسال گذشته ۳۲۰ عنوان کتاب در استان چاپ شده است و تعداد کل ناشران استان ۳۸ ناشر است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ علی هوشمند در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، اظهار داشت : تحقق اهداف و برنامه های فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، جلب مشارکت مردم در برنامه های دولت، ترویج ارزش های اسلامی و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی، نیازمند ایجاد مراکز فرهنگی و تهیه امکانات لازم جهت تشویق اقشار مختلف مردم به انجام فعالیت های فرهنگی است.

وی افزود :زمینه ایجاد مراکز فرهنگی متعدد در تمام شهرستانها همواره از دغدغه های این اداره کل بوده و فعالیت های انجام گرفته دراین خصوص طی یکسال گذشته تجهیز و افتتاح سالن اجتماعات «زنده یاد علی شاه خان حیدری زادی» در شهرستان چرداول، تجهیز و افتتاح نگارخانه تخصصی سیمره در شهرستان دره شهر و تجهیز و افتتاح نگارخانه تخصصی «زنده یاد بهمن نظری» در شهرستان چرداول بوده است.

هوشمند یادآور شد :جشنواره های فرهنگی همواره فرصتی برای ترویج ارزش های اخلاقی جامعه از طریق هنر، آشنایی مردم با هنرمندان و تشویق نسل جوان جهت انجام فعالیت های هنری و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی یکسال گذشته بیش از ۱۳ جشنواره برگزار کرده است، افزود : این جشنواره ها با موضوعات مختلف در مرکز استان و شهرستان های تابعه تلاش کرده تا در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج ارزش های دینی اقدام کند.

هوشمند یادآور شد:برگزاری جشن انقلاب اسلامی در تمام شهرستان ها به مناسبت دهه فجر، جشنواره نمایش استان، جشنواره موسیقی استان، جشنواره صنعت چاپ، جشنواره موسیقی محلی تکنوازی در دره شهر، جشنواره تئاتر شرهانی، جشنواره داستان رازان، جشنواره خوشنویسی نینوا، جشنواره کالاهای فرهنگی، جشنواره شعر طنز نوشخند، جشنواره خلات ادبی، جشنواره نمایش های خیابانی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، جشنواره موسیقی سورناوا و جشنواره نمایش طنز در ایوان از جمله جشنواره های برگزار شده در استان است.

وی در ادامه گفت: معرفی هنرمندان به جامعه و اطلاع مردم از تولیدات فرهنگی و هنری نیازمند اطلاع رسانی و ایحاد زمینه بازدید مردم از تولیدات فرهنگی است.

هوشمند بیان داشت : در تمام کشورهای دنیا تلاش می شود با برگزاری نمایشگاه امکان بازدید و آشنایی مردم با تولیدات فرهنگی فراهم شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به منظور آشنایی مردم با تولیدات هنرمندان استان در زمینه های نقاشی، خوشنویسی، طراحی هنری، مد و لباس و …. بیش از ۱۴ نمایشگاه را در این راستا برگزار کرده است.

وی به به فعالیت های حوزه کتاب در استان ایلام اشاره کرد و افزود :در یکسال گذشته ۳۲۰ عنوان کتاب در استان چاپ شده است و تعداد کل ناشران استان ۳۸ ناشر است.

هوشمند به صدور و تمدید مجوز نشر کتاب در استان نیر اشاره کرد و بیان داشت : صدور ۹ پروانه نشر کتاب، تمدید ۱۵ پروانه نشر کتاب، ترجمه ۲۹ عنوان کتاب، خرید ۴ هزار و ۳۵۲ جلد کتاب با اعتباری بالغ ۱۱۳ میلیارد ریال در راستای حمایت از مولفان و نویسندگان و چاپ ۳۰ عنوان کتاب در حوزه کودک نیز از دیگر فعالیت های این اداره کل بوده است.

وی تعداد کل چاپخانه‌های استان را ۶۷ واحد چاپی عنوان کرد و افزود: در یکسال گذشته مجوز فعالیت ۲ واحد چاپخانه جدید در استان صادر شده است، ۶ واحد چاپخانه تمدید مجوز شده و از ۵۶ واحد چاپخانه بازدید شده است، در حال حاضر نیز ۸۶ موسسه فرهنگی و هنری و ۲۱ انجمن ادبی در استان فعالیت دارد.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1021

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.