• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
امام جمعه ایلام؛

ملت ایران گوش به فرمان آمریکا ، انگلیس و رژیم کودک کش اسرائیل نیست

  • کد خبر : 1438
  • 20 آبان 1401 - 11:24
ملت ایران گوش به فرمان آمریکا ، انگلیس و رژیم کودک کش اسرائیل نیست
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ملت بزرگ ایران به برکت انقلاب اسلامی و با تکیه بر توان جوانان این سرزمین در حال بازگشت به گذشته پرافتخار و باشکوه خود هستند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: هوشیاری و حضور مردم در صحنه بار دیگر نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد که باید از این همبستگی ملی و حضور دشمن شکن ، با صلابت و امیدآفرین تقدیر کرد.

وی با اشاره به صحبت های ژنرال آمریکایی آیزن هاور در ۷۰ سال پیش در خصوص اهمیت ایران در جهان تاکید کرد: ایران در چهارراه استراتژیک انرژی دنیا قرار داشته و این ژنرال آمریکایی گفته اگر ایران و شوروی با یکدیگر کنار بیایند، امنیت دنیای غرب به خطر خواهد افتاد.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: نسل جدید باید با مطالعه تاریخ کشورمان آگاه باشد که آمریکا و انگلیس برای استیلا بر ثروت این مردم چه ظلم های بزرگی در حق ایرانیان روا داشته اند و حتی از ایرانی ها حق توحش می گرفتند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: اما امروز شاهدیم ایرانیان به برکت انقلاب اسلامی در حال بازگشت به گذشته باشکوه خود هستند و دشمنان تلاش می کنند به هر شکلی مانع توفیق ملت ایران شوند.

وی ادامه داد: پیشرفت های علمی و نظامی ایران در زمینه های مختلف در سال های اخیر نشان داد جوان ایرانی در صورت توجه و داشتن روحیه خودباوری می تواند قله های رفیع دانش را فتح کند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: آنچه در این میان اهمیت دارد این است که این پیشرفت ها در سایه روحیه معنوی جوانان ایرانی حاصل شده و با این پشتوانه الهی و میهنی هیچ قدرتی در دنیای توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

کریمی تبار با اشاره به سخنان رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه می خواهیم ایران را آزاد کنیم، گفت: زمانیکه آمریکا قدرت برتر دنیا بود سپری شده و امروز شاهد افول این قدرت استکباری هستیم، آنها اگر می توانستند از هم‌پیمان قدیمی خود اوکراین دفاع می کردند، یا به اهداف خود در عراق و سوریه و افغانستان دست می یافتند.

وی یادآور شد: امروز ایالات متحده آمریکا با مشکلات عدیده اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و اخلاقی روبروست و احزاب این کشور برای بدست آوردن رای به مردم وعده می دهند شکم های آنها را سیر و باک خودروها را پر می کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ایران اسلامی تجربه اغتشاشات سال های ۸۸ و ۹۸ را داشته و در فتنه اخیر نیز بخوبی آنرا مدیریت کرد ، افزود: دشمنان بدانند طرح پرهزینه اغتشاشات خیابانی اخیر در همان روزهای نخست از هم گسست ولی همچنان برخی افراد مواجب بگیر بیگانگان در پی ایجاد ناامنی در کشور هستند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار ادامه داد: ملت ایران گوش به فرمان آمریکا ، انگلیس و رژیم کودک کش اسرائیل نیست و در راهپیمایی ۱۳ آبان نیز بار دیگر حمایت خود را از آرمان های انقلاب نشان داد.

وی اضافه کرد: ایرانیان با وجود مشکلات اقتصادی به آینده روشن خود امیدوار هستند و برای حل این معضلات نیز با تکیه بر توان داخلی ثابت قدم حرکت خواهند کرد.

امام جمعه ایلام از مقام های امنیتی و قضایی خواست کسانیکه در هیجانات ناشی از القای رسانه دشمنان وارد اغتشاشات شده اند را از سرکردگان این حرکت کور را جدا و با رأفت اسلامی با آنان برخورد کنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید ایل خزل و تمجید از برپاکنندگان آن یادآور شد: حضور نزدیک به ۶ هزار نفر در روستای دورافتاده نشان داد مردم استان و بویژه دهه هشتادی ها همچنان روحیه شهادت طلبی خود را حفظ کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.