• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

همکاری مردم در حل اختلافات محلی نقش بسزایی در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارد

  • کد خبر : 1716
  • 05 آذر 1401 - 14:55
همکاری مردم در حل اختلافات محلی نقش بسزایی در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارد
رییس پلیس پیشگیری ایلام با اشاره به نقش مهم معتمدان و ریش سفیدان در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: بیش از ۶۵۰ معتمد در سطح استان با پلیس در زمینه صلح و سازش و حل و فصل دعاوی همکاری دارند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهرداد علی محمدی روز شنبه اظهار داشت: معتمدان و بزرگان با همکاری موثر و همه جانبه ای که با ماموران نیروی انتظامی دارند زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کرده اند.

وی افزود: پویایی و امنیت هر جامعه در گرو تعامل با شهروندان است که این امر با همکاری و همراهی بزرگان و ریش سفیدان محقق خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری ایلام تصریح کرد: ماموریت اصلی و مهم پلیس، تامین امنیت جامعه و مقابله با هر نوع نا امنی است که در این راستا همکاری مردم و ریش سفیدان در حل اختلافات محلی، نقش بسزایی در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارد.

وی بیان کرد : در راستای پیشگیری از آسیب ها معتقد به کار گروهی هستیم و از مشارکت و همکاری سازمان های متولی در این خصوص استقبال، و آمادگی خود را برای انجام فعالیت های مشارکتی اعلام می کنیم.

این مقام انتظامی معتمدان محلی را بازوان توانمند پلیس در افزایش احساس امنیت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: معتمدان با توسعه آموزش های همگانی و دعوت مردم به کاربردی کردن هشدارهای انتظامی می توانند نقش مهمی را در پیشگیری از جرایم را ایفا کنند.

وی در ادامه به تشکیل شورای معتمدین پلیس اشاره کرد و گفت:پلیس از نقش مهم معتمدان در کاهش جرم و آسیب در جامعه آگاه است و در این راستا با معرفی دبیران معتمد در شهرستان های سطح استان توانسته است بیش از ۶۵۰ معتمد و ریش سفید را در استان شناسایی و زمینه همکاری آنان را با پلیس فراهم کند.

سرهنگ علیمحمدی در پایان ضمن قدردانی از زحمات معتمدان در زمینه کاهش تشکیل پرونده ها بخصوص اختلافات خانوادگی و نزاع های دسته جمعی ،گفت: ریش سفیدان در قالب دبیران صلح در جامعه همیشه یاری گر پلیس بوده و پلیس نیز از این اقدام در جهت کاهش جرائم در جامعه به خوبی استقبال می کند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1716

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.