• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

آزمون سخت انتخاب شهردار ایلام و توصیه ای به اعضای شورای ششم !

  • کد خبر : 681
  • 13 شهریور 1400 - 18:18
آزمون سخت انتخاب شهردار ایلام و توصیه ای به اعضای شورای ششم !
اما اگر برخی خبرها در خصوص انتخاب شهردار و مطرح شدن گزینه هایی همچون سرپرست فعلی شهرداری مقرون به صحت باشد باید گفت این شیوه انتخاب نمی تواند با خواست وانتظار شهروندان ومنطق مدیریت شهری همسو باشد .

هاوار زاگرس :: چند هفته ای از آغاز به کار رسمی شورای ششم ایلام می گذرد ،هر چند هنوز مدت زیادی از شروع فعالیت این دوره  نمی گذرد ونمی توان در این مدت کوتاه ابعاد گوناگون رفتاری وعملکردی آنان را به قضاوت بنشینیم ،اما بروز برخی رفتارها و تفوق حاشیه ها بر متن از همان روزهای ابتدایی ،نشان می دهد که این شوراییان نمی توانند به راحتی از دام حاشیه ها رهایی یابند .

تلاش های مکرر اقلیت شورا برای از رسمیت انداختن جلسات شورا بمنظور انتخاب شهردار ،اختلاف جدی اعضای شورا بر سر انتخاب شهردار به رقم مشخص بودن وضعیت اقلیت واکثریت اعضا و نمایان شدن مشی هر کدام از آنان و اخیرا نیز کشانیدن اختلاف نظرات حوزه مدیریت شهری به سطح فضای مجازی از عمده اختلافات وحاشیه هایست که ممکن است تا پایان کار شورا دست از سر آنان برنداشته و منافع شهر را به محاق ببرد .

در حالیکه این روزها براساس فراخوان شورای شهر ،بناست افرادی که از توانمندی ،تخصص و تجربه کافی برای مدیریت شهر ایلام برخوردار باشند ،رزومه خود را به شورای شهر تحویل داده  تا پس از بررسی آن از سوی اعضا ،سکان شهرداری ایلام در اختیار  گزینه واجد شرایط قرار گیرد .

اما آنگونه که از سیگنال های درز یافته به بیرون از شورا استنباط می شود ،اختلاف دیدگاهها به قدری عمیق است که شاید اعضای شورا نتوانند براحتی و براساس منافع شهروندان بتوانند گزینه قوی و برخوردار از توانمندی وتخضض برای مدیریت شهر را گزینش نمایند .

هم اعضای شورای شهر و هم شهروندان ایلامی به خوبی می دانند که در چهار سال گذشته سکان شهرداری ایلام در اختیار فردی متخصص و توانمند قرار داشت که با وجود انتقاداتی که بر بخشهایی از رفتار مدیریتی وی وارد بود،اما انصافا در این مدت با تمرکز بر تغییرات در مبلمان شهری ، توسعه زیر ساختها و زیباسازی شهر ،توانست چهره شهر را نسبت به دهه های گذشته دچار دگرگونی عمیقی  نماید .

ازاینرو سطح بالای خدمات صورت گرفته در حوزه شهری از سوی شهردار سابق ایلام، یقینا بر سطح انتظارات شهروندان ایلامی تاثیر  عمیقی بر جای گذاشته است و شهردار جدید ایلام برای حرکت در  مسیر وراهی که صادقیان در مدیریت شهری ترسیم نموده است با سختی هایی مواجهه خواهدشد.

بنابراین این  نکته جدی را باید به اعضای شورای شهر ایلام متذکر شویم که تصمیم گیری برای گزینش شهردار جدید به موازات سطح انتظار شکل گرفته در شهروندان ایلامی ، کار را بر آنان سخت خواهد کرد وآنان برای فایق آمدن براین سختی ، باید بی توجه به حاشیه ها و فشارهای ناشی از نگاههای طایفه ای ،صرفا بر موضوع انتخاب درست شهردار متمرکز شوند .

اعضای شورای شهر باید به این نکته اهتمام داشته باشند در صورتی که  گزینه انتخابی آنان از هر حیث از برتری نسبت به شهردار سابق برخوردار باشند ،آنوقت می توان گفت در مسیر تامین انتظارات شکل گرفته و خواست شهروندان گام برداشته اند !

اما اگر برخی خبرها در خصوص انتخاب شهردار و مطرح شدن گزینه هایی همچون سرپرست فعلی شهرداری مقرون به صحت باشد، باید گفت این شیوه انتخاب نمی تواند با خواست وانتظار شهروندان ومنطق مدیریت شهری همسو باشد .

چرا که اگر قرار است شهردار جدید ایلام از حیث تحصیلات ،تجربه وتخصص از طالب صادقیان پایین تر باشد ،تغییر شهردار به خیر وصلاح شهر و شهروندان نخواهد بود و تنها  انتخاب دوباره ایشان به عنوان شهردار،تامین کننده منافع شهروندان ایلامی خواهد بود ،تنها انتخابی می تواند همسو با منافع مردم ایلام تلقی شود که در تمامی مولفه ها یک سرو گردن از شهردار سابق بالاتر باشد!این توصیه را حتما به یاد داشته باشید!

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.