• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
مدیر کل ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام؛

اجرای طرح جهش تولید در سطح ۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم ایلام

  • کد خبر : 1109
  • 26 مهر 1401 - 6:12
اجرای طرح جهش تولید در سطح ۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم ایلام
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام، از اجرای طرح جهش تولید در سطح بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم سطح استان ایلام خبر داد.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ محمد زارع، اظهار کرد: در سطح تمام ۱۲ شهرستان استان طرح جهش تولید با همکاری سازمان جهادکشاورزی در حال انجام است. 

وی، با بیان اینکه در اجرای طرح مذکور کشاورزان دیم کار مورد حمایت مالی و آموزشی قرار میگیرند افزود: علاوه بر این کمک هزینه بیمه محصولات، تامین بذر فراوری شده و تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی در اختیار کشاورزان در اجرای طرح جهش تولید قرار میگیرد.

زارع، افزایش بهروری، کمک به معیشت کشاوزان دیم کار، افزایش محصولات استراتژیک و اساسی، دست یابی به کشاورزی پایدار، حمایت از روستاییان، تثبیت سکونت در روستاها، مکانیزه کردن کشاورزی، استفاده حداکثری از نزولات آسمانی در اراضی دیم را از اهداف اصلی اجرای طرح جهش تولید در سطح اراضی دیم استان ایلام عنوان کرد.

مدیر کل ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام، با بیان اینکه در حین اجرای این طرح، بیش از ۷۰ کارشناس کشاورزی بکارگیری شده اند، تصریح کرد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در این راستا توسط ستاد اجرایی هزینه خواهد شد. 

وی، با تاکید بر اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در راستای رفع محرومیت استان در زمینه های مختلف پای کار است، اضافه کرد: استان ایلام ظرفیت و استعدادهای بسیار خوبی در زمینه کشاورزی دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و قطعا تاثیر آن در امنیت غذایی کشور و سفره مردم دیده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.