• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

اجرای ۳۴۹ کیلومتر فیبر نوری در ایلام

  • کد خبر : 3381
  • 07 مهر 1402 - 12:18
اجرای ۳۴۹ کیلومتر فیبر نوری در ایلام
مدیرکل شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ۳۴۹ کیلومتر فیبر نوری طی۲ سال گذشته تاکنون در این استان ایجاد شده است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ علی کریمی روز جمعه اظهار داشت؛ برای ارتباط پایدار با سرعت بالا نیاز است بسترهای ارتباطی در روستاها را با احداث دکل ها تقویت کنیم.

وی افزود: در این راستا سال گذشته ۱۷۵ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاها اجرایی شده که برای سال جاری نیز ۲۶۵ کیلومتر اجرای فیبر نوری در دستور کار قرار گرفته که به شرکت مخابرات استان واگذار شده است.

مدیرکل شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با بیان اینکه پیش بینی ما این است که تا ۲ سال آینده بیش از ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاهای استان اجرایی شود، گفت: تا کنون ۳۴۹ کیلومتر فیبر نوری در مناطق مختلف استان اجرایی شده است.

کریمی گفت: امید است که استان مرزی ایلام در حوزه ارتباطات تا پایان دولت جزو پنج استان برتر باشد.وی در خصوص راه اندازی نسل پنجم اینترنت در استان ایلام هم افزود: ۱۲ سایت به طور کامل در سطح شهر ایلام نصب شده و زیرساخت های آن نیز برای سرویس دهی فراهم است و تا پایان سال جاری مشترکان اینترنت می توانند در مرکز استان از این تکنولوژی استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با بیان اینکه تا پایان سال جاری شبکه ۵G در استان به بهره برداری خواهد رسید، یادآور شد: مشترکان می توانند ۳۰۰ مگابایت در بستر شبکه ۵G استفاده کنند.

کریمی بیان کرد: علاوه بر توسعه ارتباطی شهری برنامه ما توسعه روستاها با همان کیفیت ارتباطی در شهرها است، برنامه ما در فاز اول روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال جاری است که به شبکه ملی ارتباطات متصل شوند و سپس تا پایان سال آینده بتوانیم روستاهای زیر ۲۰ خانوار را نیز به شبکه ملی ارتباطات متصل کنیم.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.