• امروز : یکشنبه - ۲۶ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 14 April - 2024
11

ایلام؛ نگینی در دل زاگرس

  • کد خبر : 2311
  • 20 دی 1402 - 6:24
ایلام؛ نگینی در دل زاگرس
استان ایلام یا همان شهر عروس زاگرس، شهری پوشیده در میان انواع کوههای سر به فلک کشیده با مردمانی دوست داشتنی است که دلگرم طبیعت زیبای شهرشان هستند.

هاوار زاگرس ،نبی امیربیگی::استان ایلام یا همان شهر عروس زاگرس، شهری پوشیده در میان انواع کوههای سر به فلک کشیده با مردمانی دوست داشتنی است که دلگرم طبیعت زیبای شهرشان هستند.

در میان استان‌های غربی کشورمان و در میان کوهستانهای زاگرس، استان ایلام یا همان شهر عروس زاگرس خودنمایی می کند، شهری پوشیده در میان انواع کوههای سر به فلک کشیده با مردمانی دوست داشتنی که دلگرم طبیعت زیبای شهرشان هستند.

از همان آغاز ورودتان به استان ایلام از مسیر سرابله، کوههای مانشت و بانکول را در روبروی خود مشاهده می کنید که همانند سدی عظیم هستند که باید برای ورود به شهر از آنها عبور کنید و در نهایت دره زیبای ارغوان ورود شما را به شهر خوش آمد می گوید.

و اگر از سمت ایوان و چوار وارد این استان شوید، کوه زیبای رنو در مقابلتان است که انگار از کنار دیوار چین رد می شود، منظره ای به غایت زیبا و دل انگیز که فرح انگیزی کوهستانش را بیش از پیش به رخ می کشد.

از سوی دیگر و از سمت آبدانان و دره شهر، رشته کوه کبیر کوه به صورت ممتد، بخشی از کوهستان عظیم زاگرس را تشکیل می دهد این رشته از دیوارهای جنوبی دره رودخانه ی آب آفتاب و کنجان چم شهرستان مهران شروع شده و رو به سوی جنوب شرقی تا دره رودخانه ی کرخه در دهستان الوار گرمسیری از شهرستان خرم آباد لرستان ادامه دارد.

و از سوی دیگر کوه زیبای قلارنگ در فاصله ۱۱ کیلومتری شمال ایلام واقع شده و در شهرستان سیروان و کوهستان زیبای لنه در مقابلش قرار دارد، رودخانه های آب آفتاب و آب زنگوان از این کوه سرچشمه می گیرند و این کوه از غرب به کوه مانشت و از جنوب شرقی به کوه چمن گیر متصل است و جزو رشته ی کبیر کوه بشمار می رود.

استان ایلام، استانی کوهستانی و بکر است که آثار تاریخی فراوانی را در دل خود دارد، جنگل‌های زیبای بلوط، زالزالک، بنه و …. تنها نمونه ای از زیبای کوهستانی آن است، که تمدنی بسیار غنی دارد. استان ایلام تقریبا جنگلی است. شمال این استان اقلیمی کوهستانی و جنوبش دشت های وسیعی دارد.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.