• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

برنامه ای برای افزایش قیمت نان در استان نداریم

  • کد خبر : 3266
  • 19 مرداد 1402 - 8:06
برنامه ای برای افزایش قیمت نان در استان نداریم
رئیس جهاد کشاورزی :بهای تمام شده مرغ در ایلام از نظر قیمت باید نزدیک یا مشابه استان های همجوار باشد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ عموزاده در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: بازار مرغ کشور ما از بازاهای جهانی و نوسانات اقتصادی بازارهای بین المللی تاثیر می گیرد چرا که تولید یک قطعه مرغ حاصل چرخه و زنجیره ای متوالی و وابسته بهم است.

وی ادامه داد : استان ایلام دارای ۳۸۴ واحد مرغداری است که ۷.۵ میلیون قطعه جوجه در هر دوره و سالانه ۳۰ میلیون قطعه جوجه در این واحدها، پرورش می یابد.

وی بیان داشت : طی پنج شب گذشته و با هدف حمایت از تولیدکنندگان، مازاد تولید مرغ ایلام به استان های خوزستان، کرمانشاه و تهران ارسال می شود.

عموزاده گفت :در تیرماه امسال با جوجه ریزی در ۹۴ واحد مرغداری استان یک میلیون و ۶۴۱ هزار قطعه و در مردادماه هم تاکنون یک میلیون قطعه مرغ تولید شده است و برنامه سازمان جهادکشاورزی تولید ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ با همکاری ۱۱۰ تا ۱۲۰ واحد مرغداری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام خاطرنشان کرد: تامین و ذخیره سازی ۲۰۰ تن گوشت قرمز و ۵۰۰ تن گوشت مرغ باهدف تنظیم بازار به عنوان ذخایر استراتژیک در دستور کار است‌.

وی ادامه داد : قیمت گندم خریداری شده بر اساس نرخ پارسال به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با اعلام قیمت مصوب امسال یعنی به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان، مابه‌التفاوت مطالبات کشارزان به زودی پرداخت می شود.

عموزاده بیان داشت : ۷۰ درصد فایل های کشاورزان برای دریافت مابه‌التفاوت به بانک های عامل ارسال شده است.

وی اظهار داشت : در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت نان در استان نداریم و افزایش قیمت خودسرانه نان در استان قابل پیگیری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام تصریح کرد : از مجموع ۳۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی استان، برای ۱۱۷ هزار هکتار سیستم های نوین آبی اجرایی شده که از این مقدار ۹۸ هزار هکتار قابل استفاده و مابقی اراضی نیز منتظر افتتاح طرح سامانه گرمسیری است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.