• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

تشدید طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف رمضان در استان

  • کد خبر : 3812
  • 26 اسفند 1402 - 10:36
تشدید طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف رمضان در استان
سرپرست اداراه کل استاندارد ایلام گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان و ایام نوروز بدلیل حساسیت مصرف کالاها در حوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار حالت ویژه و ضربتی پیدا می‌کند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ یادگار محمدی اظهار کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان و ایام نوروز بدلیل حساسیت مصرف کالاها در حوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار حالت ویژه و ضربتی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح از طریق #آزمون‌ها و کنترل‌‌هایی که بر روی کالاهای مصرفی و مورد نیاز شهروندان صورت می گیرد از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست روزه ‌داران اطمینان حاصل می‌شود، تإکید کرد: در اجرای این طرح انواع کالاهای پرمصرف از سوی تیم‌های نظارتی استاندارد مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

محمدی با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه ضمن هشدار نسبت به تولید غیراستاندارد این محصول، گفت: تولیدکنندگان موظف هستند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده کنند.

وی همچنین از بازرسی مستمر #ترازوهای مورد استفاده اصناف در این استان نیز خبر داد و یادآور شد: به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالاهای مصرفی، کنترل و آزمون ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش این کالاها با جدیت بیشتری در دستور کار این اداره کل قرار دارد و به طور دوره ای و مستمر این مراکز مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.