• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
سرپرست حفاظت محیط زیست ایلام؛

دستگیری ۸شکارچی متخلف در ایلام

  • کد خبر : 2142
  • 12 دی 1401 - 19:30
دستگیری ۸شکارچی  متخلف در ایلام
سرپرست حفاظت محیط زیست ایلام گفت: محیط بانان طی روزهای اخیر موفق به دستگیری هشت شکارچی متخلف در نقاط مختلف استان شدند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ علیرضا محمدی روز دوشنبه اظهار داشت: این شکارچیان متخلف اقدام به شکار ۲ راس گزار و ۲ سرتشی ( نوعی جوجه تیغی ) در شهرستان های هلیلان، دره شهر و چوار کرده بودند.

وی افزود: ۲ نفر از این شکارچیان در منطقه پیازآباد زردلان از توابع شهرستان هلیلان اقدام به شکار یک راس گراز کرده بودند که با همکاری نیروی انتظامی این ۲ شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند.

سرپرست حفاظت محیط زیست ایلام با بیان اینکه از آنها لاشه یک راس گراز و پنچ قلاده سگ شکاری کشف و ضبط شد، یادآور شد: مبلغ ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی این متخلفان واریز و پرونده آنها جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه عمومی شهرستان هلیلان ارسال شد.

محمدی ادامه داد: همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان دره شهر موفق به شناسایی و دستگیری چهار شکارچی غیر مجاز یک راس گراز شدند و میزان خسارت وارده به محیط زیست از سوی این شکارچیان متخلف چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و وصول و پرونده این افراد جهت بررسی های بیشتر به دستگاه قضایی شهرستان ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: در منطقه پلک لک شهرستان چوار نیز ۲ نفر شکارچی متخلف و غیر مجاز اقدام به شکار ۲ سرتشی کردند که این افراد هم توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های چوار و ایلام دستگیر و پرونده آنها به مراجع قضایی چوار ارسال شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست ایلام گفت: شماره تماس های ۳۳۳۳۲۲۸۶ و ۳۳۳۳۱۸۰۴ و سامانه ۱۵۴۰ اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به تخریب زیستگاه ها و تخلف های محیط زیست و انتقاد یا پیشنهادهای زیست محیطی است.

محمدی تاکید کرد: باتوجه به وسعت زیاد عرصه های طبیعی و تنوع حیات وحش، حراست و حفاظت از این انفال نیازمند مشارکت و عزم همگانی عموم مردم است.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده و سهم اراضی تحت حفاظت و مدیریت محیط زیست استان ایلام ۱۴۳ هزار هکتار است.

بیش از هفت درصد مساحت کل استان را عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل داده است که از این مقدار ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ هکتار را مناطق حفاظت شده، یک هزار و ۴۷۵ هکتار آثار طبیعی ملی و ۳۶۸ هزار و ۲۰۰ هکتار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تشکیل داده است.

کولگ، مانشت، قلارنگ، بانکول، کبیرکوه و دینارکوه ازجمله زیستگاه های مهم استان به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.