• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

رهایی از چوبه‌دار؛ با تلاش مجمع صلح و سازش در ایلام

  • کد خبر : 2369
  • 02 بهمن 1401 - 23:21
رهایی از چوبه‌دار؛ با تلاش مجمع صلح و سازش در ایلام
عضو ارشد مجمع مردمی صلح و سازش استان ایلام، از رهایی یک جوان از چوبه دار به دلیل انجام یک فقره قتل خبر داد.

به گزارش هاوار ایلام :کمر وطنی، در جلسه امضائ صلح نامه یک فقره قتل و گرفتن رضایت از اولیای دم مقتول در ایلام، ظهار کرد: در راستای عملیاتی نمودن《طرح به خاطر حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها می بخشم》، جلسه صلح و سازش بین خانواده های محترم و بزرگوار( ش) و(ع )، دور هم جمع شده‌ایم تا یک بار دیگر مردانگی و گذشت را که سیره امامان معصوم هست را تحقق ببخشیم.

وی، با بیان اینکه جامعه امروزی به شدت نیازمند راستگویی و احترام به بزرگان است چرا که این دو مقوله مهم می تواند خیلی از مشکلات جامعه را حل و فصل کند، افزود: فرآیند میانجی گری یک فرآینده سخت و پیچیده است چرا که جامعه هدف که مورد میانجی گری قرار می گیرند قربانی و مصیبت دیده هستند لذا داوری در این میان بسیار سخت است.

وطنی، با تاکید بر اینکه در راستای امر خیر قدم برداشتن خداوند کمک کار انسان است، خاطرنشان کرد: میانجی گری و ایجاد صلح در بین مردم به معنای واقعی کلمه به جامعه آرامش می‌بخشد.

این مصلح با سابقه استان، با تاکید بر اینکه مطمعن باشید لذتی که در بخشش و گذشت است در انتقام نیست، تصریح کرد: ایجاد صلح، نوع دوستی و گذشت موجب برکت و نشاط در جامعه می‌شود که در این راستا همه انسان ها وظیفه دارند.

وی، با اشاره به اینکه قتل مذکور با تلاش شبانه روزی بزرگان و مصلحین استان پس از ۶۸ روز از گذشت وقوع آن،به رضایت و صلح و سازش ختم شد، گفت: صلح و سازش از کینه توزی و سایر مشکلات در بین مردم پیشگیری می‌کند.

دکتر وطنی، در پایان از مجموعه شورای حل اختلاف دادگستری استان جهت اعتماد به بزرگان استان و همکاری جهت ایجاد صلح و سازش در بین مردم تشکر و قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.