• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۲۳۰ هزار میلیارد ریال مستمری پرداخت می‌کند

  • کد خبر : 922
  • 16 اسفند 1400 - 15:55
سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۲۳۰ هزار میلیارد ریال مستمری پرداخت می‌کند
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی تامین اجتماعی گفت :این سازمان ماهانه ۲۳۰ هزار میلیارد ریال مستمری پرداخت می‌کند و هم اکنون ۶۰ هزار میلیارد ریال در هر ماه برای پرداختی به مستمری بگیران کسری دارد.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ ابوالفضل عفت‌ نژاد روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید سازمان تامین اجتماعی ایلام اظهار داشت: این سازمان ماهانه مجبور به استقراض ۱۵ هزار میلیارد ریال تا ۵۰ هزار میلیارد از بانک رفاه بوده اما هم اکنون با تلاش مضاعف طی سه ماه اخیر منابع ما بر مصارف پیشی گرفته و موفق به پرداخت مستمری بگیران شدیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی تامین اجتماعی گفت: این سازمان ماهانه ۲۳۰ هزار میلیارد ریال مستمری پرداخت می‌کند و هم اکنون ۶۰ هزار میلیارد ریال در هر ماه برای پرداختی به مستمری بگیران کسری دارد.

وی افزود: در این برهه از زمان مصارف سازمان از منایع آن پیشی گرفته اما با تدابیر اتخاذ شده در ماه های اخیر مجموع هزینه های جاری سازمان کمتر از پنج درصد بودجه سازمان است.

وی در خصوص تجمع های بازنشستگان یادآور شد: سال های اخیر تجمعات فراوانی صورت گرفته و امیدواریم با همت مسوولان این مشکلات رفع شود و به اشتغال استان کمک کنیم چرا که این وضعیت زیبنده استان ایلام نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی تامین اجتماعی با اشاره به خدمات این سازمان در ایلام تاکید کرد: ۵۰ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و این موضوع مسوولیت این سازمان را سنگین تر می کند.

وی به نرخ بیکاری در ایلام اشاره کرد و گفت: این استان در آمارهای اشتغال دارای بیشترین نرخ بیکاری است و در حوزه آسیب های اجتماعی نیز از جمله خودکشی نیز آمار بالایی دارد و امیدواریم تحول خوبی برای حل این مشکلات رقم بخورد.

عفت نژاد به بیمارستان هیات امنایی زاگرس ایلام اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات این بیمارستان طی طول سال های اخیر چنانچه این بیمارستان به ملکی تبدیل شود، باید تمام ضوابط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آن رعایت شود و ممکن است این حجم نیروی انسانی تحت پوشش قرار نگیرند اما در مرکز این موضوع پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: ایلام پاسدار کشور در هشت سال دفاع مقدس بوده و در نظام جمهوری اسلامی ایران و بخصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برخاسته از آرمان های انقلاب اسلامی است، باید بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی تامین اجتماعی هدف از تغییر مدیران را پویایی سیستم دانست و گفت: مدیران همانند پرچم امداد هستند که باید دست به دست شده و فرد دیگری با نفسی تازه تر مسوولیت را به عهده بگیرد.

عفت نژاد اظهار داشت: شعار اصلی این سازمان تحول، عدالت و اعتماد است و به معنی تحقق اهداف سازمان، عدالت در توزیع منابع، اعتماد بین مخاطبان و ذینفعان و جذب منابع و سرمایه گذاری سازمان است.

وی در پایان تاکید کرد: نگاه مدیران سازمان تامین اجتماعی باید فارغ از نگاه سیاسی و فشار جریانات باشد و آنچه برای سازمان اهمیت دارد، صیانت از منافع مردم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: تأمین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان است و عدالت در گرو ایجاد اعتماد و شفافیت محقق می شود.

نورالدین الیاسی اظهار داشت: در شرایط فعلی، توسعه و رفاه اجتماعی بدون عدالت اجتماعی مقدور نیست و عدالت اجتماعی هم بدون سازمان تامین اجتماعی تحقق پیدا نمی‌کند.

وی افزود: تاکید بر ضرورت احیای رضایت‌مندی و اعتماد عمومی و همگام با گام دوم انقلاب اسلامی، در این مقطع لازم است تا با تعامل هر چه بیشتر با مخاطبان در جهت حل مشکلات جامعه هدف سازمان گام برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تکریم مردم در دولت سیزدهم یکی از ضروریات است و باید درب اتاق مدیران دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام به روی مردم باز باشد و در این دوره فاصله بین مردم و دولت کاهش یابد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: استان ایلام دارای یک مرکز ملی سرپایی است که سال ۶۷ احداث شده و تنها مرکزی بوده که متعلق به تامین اجتماعی است.

دکتر علیرضا رمضانی افزود: درمانگاه دیگر ایلام نیز استیجاری و هر چند سال یک بار مجبور به تغییر مکان هستیم.

وی ادامه داد: درمانگاه این سازمان در دهلران نیز استیجاری و در شهرستان مهران نیز یک درمانگاه در حال ساخت است ، برای شهرستان های دره شهر و سرابله نیز مجوز احداث درمانگاه گرفته شده است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی ایلام گفت: امیدواریم سال آینده مشکلات این درمانگاه ها رفع و استان مانند استان های برخوردار دیده نشود و مورد توجه قرار گیرد.

طی حکمی از سوی رییس سازمان تامین اجتماعی کشور، علی اشرف تابانی به عنوان مدیرکل جدید این سازمان در استان ایلام معرفی و از خدمات خانم سهیلا ملکشاهی تقدیر شد./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.