• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
مدیر کل منابع طبیعی ایلام،

سالیانه ۱۲میلیون نهال در استان ایلام تولید می شود

  • کد خبر : 1197
  • 04 آبان 1401 - 11:47
سالیانه ۱۲میلیون نهال در استان ایلام تولید می شود
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با تلاش مجموعه همکاران در استان اقدامات خوبی در حوزه جنگل کاری استان صورت گرفته است و سالیانه ۱۲میلیون اصله نهال در استان تولید می شود.

به گزارش هاوار زاگرس؛ ابراهیم پیرزادیان تصریح کرد: توسعه نهالستان ها و افزایش تولید نهال در استان از مهترین برنامه های اداره کل برای اجرای طرح زراعت چوب در سطح استان است ودر حال حاضر ۱۲ نهالستان در استان کار تولید نهال بر عهده دارند.

وی ادامه داد : توسعه و کاشت زراعت چوب در استان می تواند نوید بخش صرفه اقتصادی برای کشاورزان استان و تامین کاغذ مورد نیاز کشور باشد و منابع طبیع استان این نهال ها را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان و متقاضیان زراعت چوب قرار می دهد .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: خوشبختانه با تلاش کارشناسان اداره کل منابع طبیعی ۶۵ گونه از گونه های جنگلی متناسب با شرایط اقلیمی استان در نهالستان های استان تولید می شود و در کشور استاندارد ترین نهال ها در سطح استان ایلام تولید می شود.

وی به برخی گونه‌های تولید شده در نهالستان‌های سطح استان اشاره و تصریح کرد: گونه‌های سازگار و بومی مناطق زاگرسی از قبیل بنه و بلوط، داغداغان، کیکم، بادام و ارغوان و گونه‌های خاص نواحی رویشی خلیجی و گرمسیری و چوبده مثل کنار، انواع آکاسیا، گز، استبرق و اوکالیپتوس که با توجه به شرایط اقلیمی سازگاری فراوانی با شرایط آب و هوای استان قابلیت کشت دارند، تولید می‌شود.

پیرزادیان گفت: با توجه به تنوع گونه‌ای نهال‌های تولیدی و متناسب با زمان کاشت، آماده سازی بستر، تامین نهاده‌ها و عملیات اجرایی از اواخر اسفند ماه آغاز و تا اواسط بهار ادامه می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خاطرنشان کرد: در بحث جنگل کاری با همراهی مردم طبیعت دوست استان اقدامات خوبی در استان در سال های اخیر انجام شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری این مهم افزیش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.