• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

شورای ششم مهران از سلف خویش عبرت بگیرند!

  • کد خبر : 836
  • 18 مرداد 1400 - 10:38
شورای ششم مهران از سلف خویش عبرت بگیرند!
در یک کلام مهران پایتخت اربعین است و این موضوع می تواند بزرگی و وسعت انتظار توسعه شهری را به اندازه پایتخت سیاسی ایران گسترش دهد ،چرا که مهران در ماههایی از سال خصوصا اربعین میعادگاه ایران و فراتر از آن جهان تشیع است .

هاوار زاگرس :: مهران ” شهر شهیدان ، پایتخت اربعین ،معیادگاه رزمندگان ،دروازه عتبات عالیات ،دژ مستحکم ایران اسلامی ،شهر خادمین سرور وسالار شهیدان ،پیشانی ایران و تبلور فرهنگ وآداب ایران ،دروازه مدیترانه ؛همه اینها کافیست تا درجه اهمیت این شهر مهم استراتژیک از همه حیث بر ما عیان شود.

از اینروست  درجه اهمیت پرداختن به مسائل و موضوعات این شهر درحوزه های سیاسی ،زیرساختی ،عمرانی ،فرهنگی واقتصادی و مطالبه گری برای رفع کاستی ها و بهبود وضعیت شهر از هر حیثی ،خصوصا زیر ساختی به وسعت ایلام ودر درجه بالاتری ایران قرار دارد .

در یک کلام مهران پایتخت اربعین است و این موضوع می تواند بزرگی و وسعت انتظار توسعه شهری را به اندازه پایتخت سیاسی ایران گسترش دهد ،چرا که مهران در ماههایی از سال خصوصا اربعین میعادگاه ایران و فراتر از آن جهان تشیع است .

از اینرو به موازات این نام بزرگ ، مهران در تمامی حوزه ها نظیر مبلمان شهری ،زیر ساختی ،عمران و توسعه فضاهای فرهنگی و سیاحتی و همچنین حوزه های رفاهی نیازمند توجه است و پیش فرض برآورده شدن این انتظار ،استقرار تیم مدیریتی با دانش ،کارآمد و متخصص است .

امروز تا چشمانمان را بر هم گذاشتیم چهار سال دوره پنجم شورای شهر به پایان رسید و دوره ششم فعالیتش را درست زمانی آغاز کرد که فضای سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی کشور رنگ وبوی متفاوت از قبل به خود گرفته و یقینا انتظارها نیز بیش از پیش از مدیریت شهری فراتر خواهد رفت  .

اینجا مجالی برای ارزیابی عملکردها و بررسی دقیق میزان برآورده شدن انتظارات توسعه ای  مهران در قاموس یک شهر مذهبی واقتصادی از سوی این رسانه  نیست ،اما حداقل این سوال را می توان از مدیران و تصمیم گیران شورا در دوره پنجم پرسید که تا چه اندازه توانسته اند انتظارات توسعه ای مهران را در دوره مدیریت خویش فراهم آورند !

این را یادآوری کردیم که شورای ششم بدانند در چه جایگاه ودر چه شرایط حساسی قرار دارند !شورایی جوان که با سوار شدن بر ناکامی ها و مدیریت پرآشوب دوره پنجم با شعار تغییر پای بر عرصه رقابت ها گذاشته وصرفنظر از شیوه انتخاب ،اما آمدند تا خاتمه دهنده ناکامی ها و آغازگر شکوفایی و پیشرفت شهر با تکیه بر مولفه مهم کاربست مدیریت کارآمد باشند !

آیا براستی اینگونه خواهد شد ؟هرچند در یک هفته نمی توان به معیاری برای قضاوت در مورد شیوه کار ،موفقیت وتحقق شعارها دست یافت ،اما رفتار اعضای شورای شهر در مواجهه با شعارهای روزگار انتخابات در خصوص تغییر مدیریت شهری و استقلال رای می تواند شاخصی مهم برای پیش بینی رفتارها و کارکردهای این پنج نفر در ادامه راه باشد .

شورایی که بنا را بر بهره گیری  از نیروهای توانمند ،کاربلد و متخصص در راستای رسانیدن شهر به نقطه مورد انتظار شهروندانش گذاشت اما در اولین جلسه کاریشان برون سپاری رای واندیشه اشان را به منصه ظهور نشاندند ،قطعا در ادامه راه نمی توانند با حفظ استقلال خویش برای بهبود شرایط تصمیمی جامع ،عقلانی وعلمی اتخاذ نمایند .

اعضای شورای شهر مهران باید بدانند ویقینا هم می دانند که طبق قانون شوراها ، انتخاب شهردار در حوزه اختیارات آنان است ،برهمین اساس است که شورا را مهمترین ابزار و نوک پیکان مردمسالاری در نظامهای دمکراتیک قلمداد کرده اند !لذا اینکه اینان در همین ابتدای راه مقهور و تسلیم خواست و اراده دستان بیرونی برای انتخاب مدیریت شهری شده اند ،یعنی اینکه این عزیزان پاسبان های قدری برای پاسداشت مردمسالاری نخواهند بود .

اینکه براحتی تسلیم اراده های بیرونی شده و خواست جریان بیرون از دایره شورا را بر خواست واراده موکلانشان ترجیح داده اند ، تعبیر وتفسیری جز ناکامی زودهنگام له همراه ندارد  و دل بستن به استقلال رای چنین تیمی برای اتخاذ تصمیمات عالمانه به نفع شهروندان مهرانی، جز بازی کردن با رویاها و خیال پردازی های کودکانه معنا نخواهد شد .

اعضای شورای ششم باید کارنامه و رفتار شهروندان با سلف خویش را قاب کرده ودر اندرونی اتاق های کار خود آویزان نمایند ،چرا که آن شورا می تواند آینه عبرتی باشد تا براساس آن  خط ومشی کاری ورفتاری خود را ترسیم نموده  و براساس آن رفتار و عملکرد خود را تنظیم نمایند .

اینکه امروز تنها برای خوش آیند افرادی بیرون از دایره شورا ،با پشت کردن زود هنگام به حقوق شهروندان ،منافع شهر وشهروندان را قربانی مطامع و منافع سیاسی و جریانی نمودند، ثبت اولین نقطه سیاه در کارنامه این شورا نام خواهد گرفت ،نقطه سیاهی که در صورت عدم جبران آن می تواند در کوتاه مدت پرونده اشان را به سیاهه ای مبدل نماید .

مهران ومدیریت شهری آن سکوی پرتاب و رشد هیچ فردی نخواهد بود ،مهران نیازمند توجه است واین توجه جز با استفاده از نیروهای دلسوز و متخصص مورد تایید مردم محقق نخواهد شد ،امروز شورای شهر برای خوش آیند جریانی بیرونی نه تنها استقلال خود را زیر سوال بردند بلکه نشان دادند برای خواست و اراده رای دهندگان مهرانی پشیزی ارزش قایل نیستند ً تابعد …..

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.