• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
9

فرصت یک هفته ای متقاضیان برای پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس

  • کد خبر : 3218
  • 11 مرداد 1402 - 14:27
فرصت یک هفته ای متقاضیان برای پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس
معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات ایلام گفت: پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت غیر حضوری و اینترنتی از ۱۶ تا ۲۲ مردادماه به مدت یک هفته برگزار و افراد متقاضی باید مدارک خود را از جمله مدارک تحصیلی، هویتی و شرایط سنی را در سامانه بارگذاری کنند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ محمدسبحان حسنی روز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام اظهار کرد: این مدارک به صورت محرمانه بارگذاری و صحت مدارک نیز توسط مراجع قانونی مورد تایید قرار خواهد گرفت و در صورت تایید صحت سنجی ، متقاضی امکان ثبت نام قطعی برای انتخابات را پیدا می کند.

وی ضمن اینکه از همه افراد دارای شرایط ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست برابر قانون ثبت نام کنند، تاکید کرد: تعداد افراد ثبت نامی در انتخابات، موجب برگزاری یک انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری در استان خواهد شد.

حسنی همچنین از رسانه ها خواست اطلاعات ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی را در اختیار مردم قرار دهند ، ضمن اینکه بزودی شماره تماس هایی نیز برای کسب اطلاعات بیشتر توسط افراد متقاضی، اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای شرکت در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی قوانین و تغییراتی از جمله بحث شرایط پیش ثبت‌نام داوطلبان اعلام شده که باید اطلاعات کافی در این زمینه در اختیار مردم و متقاضیان قرار بگیرد.

رییس ستاد انتخابات ایلام اضافه کرد: متقاضیان ایرانی الاصل تبعه ایران که در ایام ثبت نام به هر دلیلی در کشور حضور ندارند، برای ثبت نام باید به سفارتخانه های ایران در همان کشور محل اقامت خود مراجعه کنند.

فرصت یک هفته ای متقاضیان برای پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دبیر ستاد انتخابات استان ایلام نیز در این نشست گفت: مرحله پیش ثبت نام متقاضیان و بارگذاری مدارک مورد نیاز شرکت این افراد در انتخابات مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته انجام می گیرد.

فرشید زرگوش اظهار کرد: از ۱۶ تا ۲۲ مردادماه مرحله پیش ثبت نام متقاضیان برای اولین بار در نظام انتخاباتی کشور اجرا می شود که تمهیدات لازم برای این امر در استان حایز اهمیت است.

وی افزود: در مرحله پیش ثبت نام نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان به فرمانداری های حوزه انتخابیه و یا ستاد انتخاباتی استان نیست و پیش ثبت نام‌ به صورت غیرحضوری و بارگذاری مدارک در سامانه‌ مربوطه است.

زرگوش تاکید کرد: باید اطلاع رسانی جهت مرحله پیش ثبت نام شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از طرق مختلف به ویژه رسانه ها در سطح استان انجام شود و از هم اکنون فضای استان در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد.

وی ادامه داد: همه افراد حائز شرایط، در مرحله پیش ثبت نام شرکت کنند و ثبت نام حضوری این دوره که قرار بود آذرماه برگزار شود، زودتر و در مهرماه انجام می گیرد.

به گفته دبیر ستاد انتخابات استان ایلام، از ۲۷ مهرماه ثبت نام قطعی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته انجام خواهد گرفت.

وی یکی از مهم‌ترین موضوعات در مورد انتخابات را جلوگیری از مجادلات سیاسی در سطح جامعه و ایجاد آرامش برشمرد و گفت: بطور قطع دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی متفاوت تر از سال های گذشته خواهد بود و وفاق و همدلی همگانی در انتخابات پیش رو با مشارکت پرشور و حداکثری مردم از اهمیت زیادی برخوردار.

انتخابات سراسری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.