• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام؛

فعالیت سامانه بارشی قوی تا پایان هفته جاری در ایلام

  • کد خبر : 2412
  • 09 بهمن 1401 - 21:09
فعالیت سامانه بارشی قوی تا پایان هفته جاری در ایلام
رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی قوی از اوایل فردا تا اواخر هفته جاری آسمان استان ایلام را در بر می گیرد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ مجتبی میهن پرست روز یکشنبه اظهار داشت: این سامانه بارشی از اوایل فردا تا اواخر روز پنجشنبه موجب ناپایداری های موثری در نقاط مختلف استان می شود.

وی افزود: این سامانه تمام نواحی استان را به صورت باران، تگرگ و برف در بر می گیرد که شدت آن به صورت نقطه ای متغیر خواهد بود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: بارش ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه از شدت زیادی برخوردار است اما روز چهارشنبه تضعیف خواهد شد و روز پنجشنبه دوباره شدت می یابد.

میهن پرست ادامه داد: فعالیت این سامانه در نواحی سردسیر و ارتفاعات همراه با بارش باران موجب بارش برف و تگرگ و در مناطق گرمسیر هم بارش باران و تگرگ را در پی خواهد داشت.

وی افت دمای روزانه، وزش باد شدید، بروز صاعقه، مه آلودگی و رعد و برق را از دیگر پدیده های جوی این سیستم برشمرد که مه آلودگی در گردنه ها و مسیرهای کوهستانی باعث کاهش دید افقی می شود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام افزود: سیلابی شدن مسیل ها ، رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، لغزندگی مسیرها و اختلال در تردد از جمله پیامدهای احتمالی این سیستم است.

میهن پرست از کشاورزان اعم از زارعان، زنبورداران، شیلات، واحدهای مرغداری و دامداری خواست نسبت به تبعات این سیستم هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: همچنین مردم و اعضای ستاد بحران استان نیز باتوجه به افت دما، شدت بارش ها و احتمال بروز خسارات تمهیدات لازم را بکار گیرند.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: امروز نیز باتوجه به ابرناک بودن و وجود رطوبت در هوا بارش پراکنده و ضعیف باران در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست.

از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) تاکنون بیشترین بارش ها مربوط به شهرستان آبدانان با ۳۰۸ میلیمتر و کمترین بارش متعلق به مهران با ۷۹ میلیمتر است.در شهر ایلام نیز تاکنون ۲۲۹ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.