• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام؛

مردم نقاط مختلف استان میزبان ۵۹ شهید والامقام دوران دفاع مقدس هستند

  • کد خبر : 1870
  • 20 آذر 1401 - 15:48
مردم نقاط مختلف استان میزبان ۵۹ شهید والامقام دوران دفاع مقدس هستند
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: مردم نقاط مختلف استان همزمان با ایام فاطمیه میزبان ۵۹ شهید والامقام دوران دفاع مقدس هستند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ سرهنگ محمدحسین فولادی روز یکشنبه اظهار داشت: پیکر مطهر ۵۵ تن از این شهدا روز پنجشنبه هفته جاری از طریق مرز مهران وارد خاک کشور می شوند.

وی افزود: این شهدا در مناطق عملیاتی نوار مرزی استان ایلام و در داخل خاک عراق به تازگی تفحص شده اند که از گذرگاه مرزی مهران به میهن بازمی گردند.

فولادی ادامه داد: پیکر مطهر این شهدا بعد از ورود به معراج شهدای شهر مهران منتقل می شوند و تا سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ششم دی ماه مهمان مردم استان ایلام در نقاط مختلف خواهند بود.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی هیئت امنای مساجد محلات، پایگاه های مقاومت، مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و ادارات در اقصی نقاط استان در صورت تمایل با هماهنگی قبلی با این اداره کل، از حضور معنوی این شهدا در مراسم و برنامه های خود بهره مند شوند.

فولادی اضافه کرد: این شهدا پس از تشییع در ششم دی ماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مرکز استان، برای شناسایی و آزمایش دی. ان. ای و دیگر موارد مرتبط با تعیین هویت، به استان تهران انتقال می یابند.

تشییع و دفن چهار شهید گمنام در ایلاموی افزود: همچنین در ششم دی ماه و همراه با ۵۵ شهید تازه تفحص شده، چهار شهید دوران دفاع مقدس که از قبل مراحل شناسایی هویت از جمله آزمایش دی. ان. ای آنها انجام گرفته و نتیجه ای حاصل نشده است، به عنوان شهید گمنام در نقاط مختلف ایلام تشییع و تدفین می شوند.

به گفته فولادی این شهدا در محوطه دانشکاه های پیام نور و فرهنگیان، استانداری و روستای زنجیره علیا به عنوان شهید گمنام تشییع و تدفین خواهند شد.

وی یادآور شد: در حال رایزنی هستیم که تعداد شهدای سهم استان ایلام از چهار شهید به پنج پیکر اضافه شود که در صورت توافق مرکز، محوطه پتروشیمی ایلام برای دفن شهید پنجم در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در صورت توافق مرکز با این درخواست، تعداد شهدای روز تشییع در ششم دیماه به ۶۰ پیکر خواهد رسید و اگر موافقت نشود در این روز ۵۹ شهید تشییع می شوند.

استان ایلام دارای ۳۷ یادمان و ۷۸ شهید گمنام است که هفت یادمان ملی دوران دفاع مقدس دارای شهید گمنام و ۱۹ یادمان نیز فاقد شهید گمنام است./ط

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1870

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.