• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

مطالعه و بهینه سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه گاز ایلام در دست انجام است

  • کد خبر : 718
  • 17 شهریور 1400 - 12:12
مطالعه و بهینه سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه گاز ایلام در دست انجام است
رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام از انجام مطالعه و بهینه سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه ایلام در راستای توسعه پایدار خبر داد و گفت: این طرح در قالب پروژه پژوهشی با عنوان " بهینه سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد به منظور کاهش میزان انتشار گوگرد در گاز دودکش نسبت به مقدار طراحی" توسط دانشکده فنی دانشگاه تهران انجام می‌شود.

به گزارش هاوار زاگرس؛ دکتر احسان نوراللهی رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام افزود: راندمان طراحی واحد بازیافت گوگرد ۹۶٫۷درصد میباشد.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه پایدار و با توجه به الزامات زیست ‌محیطی، افزایش راندمان واحد و کاهش انتشار گوگرد در گاز خروجی از واحد ضرورت دارد، اظهار داشت: در این پروژه، روش‌های بهبود بازده راکتورهای کاتالیستی از طریق اعمال تغییرات در فرآیند کنونی بررسی و روش‌های افزایش بازدهی واحد استحصال گوگرد با رویکرد کنترل بهینه فرایند بررسی می‌گردد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: همچنین با بهره‌گیری از شبیه‌سازی پایای راکتورها، انجام آنالیز حساسیت و شناسایی پارامترهای موثر بر پیشرفت انتخابی واکنش‌ها، راهکارهایی برای افزایش راندمان فرآیند شناسایی خواهد شد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رویکرد علمی و بلوغ فرهنگ پژوهش در پالایشگاه ایلام زمینه ساز اکتساب و تجاری سازی فناوری ها در صنعت پالایش گاز می باشد،گفت:پژوهش به‌عنوان ابزاری برای پیشرفت همه‌جانبه یک کشور شناخته می‌شود و سوق دادن موضوعات وعناوین طرح‌های پژوهشی به سمت مسائل بومی و ملی در حوزه‌های صنعتی،کلید توسعه ی فناوری و خوداتکایی درهرکشورمی باشد.

نوراللهی با بیان اینکه پژوهش یکی از اساسی ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است،افزود: قدرت استقلال هر کشور بر پژوهش و تولید علم استوار است و پژوهش از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می آید و پپیشرفت و توسعه،ارتباط مستقیم با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته متناسب با میزان سرمایه گذاری در بخشهای مختلف پژوهشی و تولید علم است.

وی اظهار داشت: واحد پژوهش و فناوری این واحد صنعتی در راستای تولید پایدار، پاک، ایمن و بهره ور با توجه به چالش های عملیاتی و مدیریتی نسبت به تعریف پروژه های مختلفی اقدام نموده و در چند سال اخیر موفق شده است که اعتبارات و بودجه های پژوهشی تخصیص یافته را به صورت کامل جذب نماید.

نوراللهی تصریح کرد: در این راستا، واحد پژوهش پالایشگاه گاز ایلام از سال ۱۳۹۳ تاکنون، ۳۶ پروژه پژوهشی و ۱۷ طرح اینترنشیپ و بیش‌از ۱۶۰ مورد پایان نامه تحصیلات تکمیلی را عقد قرارداد و اجرایی کرده است که از این تعداد هم اکنون ۱۱ قرارداد پروژه پژوهشی در حال اجرا و ۴۲ قرارداد پروژه پژوهشی و طرح اینترنشیپ خاتمه یافته اند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام خاطرنشان کرد: در حوزه مهندسی فرایند با دانشگاه تهران قرارداد پروژه پژهشی با عنوان ” تعیین الگوریتم کنترلی آنالیزر Tail Gas در واحد بازیافت گوگرد شرکت پالایش گاز ایلام ” و با پژوهشگاه صنعت نفت پروژه پژوهشی با عنوان ” تحلیل اقتصادی امکان سنجی FLASH Steam از خط کندانس برگشتی شرکت پالایش گاز ایلام” منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه پژوهشی با عنوان ” شناسایی و ارزیابی مخاطرا ت امنیتی در شرکت پالایش گاز ایلام ” در حوزه ایمنی از سوی شرکت طوفان ذهنی با پیشرفت ۵۰ درصد در حال اجرا می باشد، گفت: در حوزه مدیریت فناوری، پروژه پژوهشی با عنوان ” تدوین استراتژی و استقرار نظام مدیریت تکنولوژی در شرکت پالایش گاز ایلام ” از سوی دانشگاه تهران، در حوزه علوم انسانی، پروژه پژوهشی با عنوان “شناسایی و تجزیه و تحلیل اشتغال مستقیم و غیر مستقیم شرکت پالایش گاز ایلام” از سوی دانشگاه ایلام و در حوزه بهداشت، پروژه پژوهشی با عنوان ” بررسی وضعیت سلامت روان و سبک زندگی در بین کارکنان پالایشگاه گاز ایلام” از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حال اجرا است.

نوراللهی افزود: پروژه های پژوهشی خاتمه یافته در این واحد پژوهشی در حوزه فرایندی، شامل “تعیین خصوصیت و شبیه سازی مولکولی جذب آب ، متان و مرکاپتان روی مولکولارسیو مورد استفاده در بستر نم زدا” و “تدوین مشخصات فنی، صحت سنجی طراحی و تعیین پارامترهای کیفیت سنجی فیلترهای پالایشگاه گاز ایلام” توسط دانشگاه ایلام، در حوزه مکانیک پروژه های پژوهشی با عنوان “بررسی تاثیر کوتاه شدن پره های کمپرسور محوری بر روی بازدهی توریبن گازی واحد GTG پالایشگاه گاز ایلام ” توسط دانشگاه صنعتی کرمانشاه و “شبیه سازی ، تحلیل خرابی و بررسی علل شکست پره های توربو اکسپندر” توسط دانشگاه آزاد واحد ایلام اجرا و خاتمه یافته اند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام اظهار داشت: در حوزه برق و ابزار دقیق پروژه پژوهشی با عنوان “ارزیابی تلفات ترانسفورماتور های پالایشگاه ناشی از حضور هارمونیکها در شبکه داخلی” توسط دانشگاه لرستان و در حوزه مدیریت پروژه پژوهشی با عنوان “بهبود ، باز مهندسی و مدیریت فرایندی ها ی منابع انسانی شرکت پالایش گاز ایلام ” توسط دانشگاه تهران خاتمه یافته است.

نوراللهی تصریح کرد:به منظور رفع چالشهای عملیاتی، نتایج و دستاوردهای حاصل از پروژه های پژوهشی خاتمه یافته جهت اجرا به واحدهای ذیربط ابلاغ گردید و در سال جاری این شرکت با توجه به ابلاغ دستورالعمل پژوهش، فناوری و تجاری سازی از سوی وزارت نفت؛ تمرکز خود را به موضوع اکتساب و تجاری سازی فناوری های مورد نیاز در صنعت پالایش گاز معطوف نموده است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.